۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۷۱۱۴۶۶
نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

امام خمینی رهبری الهی متصل به نور ایمان بود

امام خمینی رهبری الهی متصل به نور ایمان بود
حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: امام فرمودند «والله هیچ گاه و در هیچ صحنه ای در عمرم حتی یکبار نترسیدم» امام پا عقب نمی گذارد و به جلو می رود؛ چراکه او رهبری الهی که به نور ایمان متصل است بود.

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در همایش امام خمینی(ره) خورشید انقلاب که در پایگاه بلال حبشی بندر تاریخی لافت برگزار شد اظهار داشت: شما وقتی زندگی انسان ها را مطالعه می کنید آدم ها دو جور هستند یا یک شخصیت مسطح اند که می توان با یک نگاه تمام شخصیت آنها را به دست آورد، ساده اند، بسیط اند و مسطح اند.

وی توضیح داد: بعضی شخصیت ها، شخصیت های مکعبی اند، چند بعدی اند، بخشی از ابعاد شخصیت آنان فرا روی ما است و بخش دیگر از ابعاد شخصیت آنها بر ما پنهان است، امام در دوران ما بعد از دوران عصمت یک شخصیت مکعبی است زو ابعاد است از این رو وقتی به شخصیت امام نگاه می کنیم هر کسی امام را به خودش منصوب می کند، شاعرا می گویند امام شاعر بود از ماست، عرفا می گویند امام عارف بود از ماست، فیلسوفان می گویند امام فیلسوف بود از ماست، فقها می گویند امام فقیه بود از ماست.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اضافه کرد: شخصیتی مثل امام که در علوم مختلف تبحر دارد ابعاد فردی شخصیت امام هم به گونه ای است که شما امام را از هر زاویه ای و دریچه ای که به شخصیت شان نگاه می کنید امام را یک جور می بینید که گاهی وقت ها این درهم تنیدگی شخصیت امام برای رسیدن به تحلیل شخصیت امام و به تعبیری پیدا کردن کلید شخصیت امام کار راحتی نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده گفت: شما وقتی از یک زاویه نگاه کنید امام را اهل تهجد و تعبد می بینید، مناجات های امام، تضرع امام، توسل امام و تهجد امام همیشه جزء ابعاد شخصیتی ایشان بود، حضرت امام در عمرشان هیچگاه نماز شب شان و تهجدشان را در هیچ شرایطی از دست ندادند در سخت ترین شرایط انس با قرآن را از دست ندادند حتی در بیمارستان می دیدید در آن شرایط سخت تلاوت قرآن را در سخت ترین شرایط بیماری امام داشتند. 

وی افزود: امام را در زاویه دیگر که نگاه می کنید یک سیاستمدار به تمام معنا است، یادم هست آن موقع دکتر سعید رجایی خراسانی نماینده دائم ایران در سازمان ملل بعد از رحلت امام یک مصاحبه ای داشتند، وی می گفت ما گاهی وقت ها در مسائل سیاسی کشور دیپلمات ها و سیاستمداران محضر امام می رسیدند و استدلال می کردیم نظر امام را رد کنیم و امام را قانع کنیم امام را تا از این نظر برگردند، اصرار روی نظر خودمان داشتیم ولی در پایان نسبت به دیدگاه و نظر امام در مسایل سیاسی تعبد داشتیم.

امام جمعه بندرعباس اظهار داشت: رجایی خراسانی تعریف می کرد بعدها می دیدیم که نتیجه آنچه که امام فکر می کرد و آنچه که امام در عرصه سیاست می اندیشید درست مطابق به واقع بود و بعد ما متوجه می شدیم که ما چقدر اشتباه کردیم سیاستمداران اشتباه می کردند بعد ایشان نتیجه گیری می کرد که این روح بلند امام اتصال به منبع لایزال الهی است که مسایل را اینگونه می بیند و با نور بصیرت حقایق را در می یابد.

وی ادامه داد: در میان رهبران سیاسی جهان شجاعت امام ببینید، ساواکی ها وقتی در سال ۱۳۴۲ امام را دستگیر کردند و می خواستند امام را از قم ببرند تهران تا ایشان را تبعید کنند در مسیر راه امام به آنها دستور دادند که ماشین را برای انجام فرضیه نماز متوقف کنند، خود امام فرمودند وقتی به ماموران ساواک نگاه کردم دیدم از ترس دارند می لرزند من دلداری شان می دادم، ظاهر موضوع این است که امام در ظاهر در قید و بند آنها و اسیر ساواکی ها است اما در باطن آنها اسیر امام بودند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده با اشاره به شجاعت حضرت امام به عنوان یکی از خصوصیات ممتاز اخلاقی ایشان، گفت: خود امام فرمودند والله هیچ گاه و در هیچ صحنه ای در عمرم حتی یکبار نترسیدم، امام پا عقب نمی گذارد و به جلو می رود، رهبر الهی که به نور ایمان متصل است این چنین است.

وی افزود: امام رضوان الله تعالی علیه به سه تا مهم ایمان کامل داشت که نخست ایمان به خدا، دوم ایمان به مردم و سوم ایمان به هدف بود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس اظهار داشت: آن روزهای تنهایی امام در سال ۱۳۴۲ که امام تنها بود، امام را دستگیر کردند، ساواکی ها به امام گفتند شما با کی می خواهید مبارزه کنید، یاران شما کجا هستند از آنجایی که امام به مقصد و هدف خودش ایمان داشت فرمودند یاران من در گهواره ها هستند، همان یاران داخل گهواره ها که امام چشم انتظار آنان بود، در انقلاب نقش داشتند، جنگ را اداره کردند و شاگردان و یاوران مکتب امام شدند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) بصیرتی الهی داشت، گفت: امام همه چیز را از دید الهی و خدایی می دید، زمانی که رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس خرمشهر را فتح کردند و همه غرق در شادی و سرور بودند، امام فرمود خدا خرمشهر را آزاد کرد همه چیز را توحیدی می دید و از دریچه توحید به حقایق عالم نگاه می کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده افزود: وقتی که بالگردهای آمریکایی در صحرای طبس توسط باد و طوفان و شن های روان در هم کوبیده شدند، امام به این معجزه توحیدی نگاه کردند و فرمودند باد مامور خدا بود، شن های بیابان مامور خدا بودند و هر اتفاقی افتاد خدایی و توحیدی بود، امام خودش را نمی بیند خدا را می بیند و این شخصیت مکعبی است.

وی اضافه کرد: این شخصیتی است که از امام یک شخصیت و چهره ای ساخته است که امروز تحلیل شخصیت امام کار ساده ای نیست، امام به مردم خودش ایمان داشت وقتی که می خواستند کودتای نوژه را کودتاچیان راه بیندازند به امام خبر دادند که کودتاچیان شناسایی شدند و قرار کودتا کنند امام فرمود نگران نباشید صدا و سیما را حفظ کنید من با مردم خودم صحبت کنم، کودتاچیان که نمی توانند حکومت خودشان را بالای آسمان و داخل طیاره ها راه بیاندازند باید در زمین فرود بیایند، فقط بگذارید من با مردمم سخن بگوییم چون به آنان ایمان دارم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه شخصیت علمی و مردمی امام از ایشان یک چهره ای ساخت که در زمان خودش بدیل نداشته باشد، گفت: این امام صاحب یک اندیشه، یک مکتب و یک برنامه برای سعادت انسان در قالب قرآن کریم و سنت رسول الله (ص) بود.

وی افزود: امام برای سعادت انسان برنامه داشت و بر همین اساس است که اندیشه های امام امروز گره گشا و راه گشایی جامعه ما است، مکتب امام را اگر بخواهیم ارزیابی کنیم ما یک نوع درهم تنیدگی بین معنویت و سیاست را در مکتب امام مشاهده خواهیم کرد که شما در میان هیچ کدام از رهبران سیاسی جهان نظیر آن را نمی بینید، آنها یا سیاسی اند یا اگر معنوی اند اهل سیاست و تدبیر نیستند.

امام جمعه بندرعباس اظهار داشت: امام سیاست را با معنویت جمع کرد، امام به پیروان خودش آموخت که سیاست منهای معنویت آن سیاست مضرر است معنویت منهای درک صحیح از حقایق جامعه را اگر انسان داشته باشد فقط می تواند خودش را و نه جامعه را نجات بدهد.

وی ادامه داد: از این رو در سیاست امام آن جمله شهید مدرس را می بینیم که از دل مکتب امام بیرون می آید که سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ما است این تفکر و مکتب امام است و ما نباید از این مسئله عقب و جلو بیفتیم و خدای نکرده گرفتار افراط و تفریط شویم.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده اعلام کرد: مکتب امام بر گرفته از سه بعد عقلانیت، معنویت و عدالت است، شما اگر عقلانیت و معنویت و نمادهای عدالت را در کنار هم قرار ندهید ما نمی توانیم اندیشه و مکتب امام را تحلیل کنیم، از این رو شما می بینید امام رضوان الله تعالی علیه در اندیشه تابناک شان عقلانیت، قانون و مردم موج می زند.

وی افزود: آنچه که امروز در دنیای سیاست عقلا و خردمندان عالم برای یک نظام و حاکمیت سیاسی مطرح می کنند، امام این ها را در اوج خودش جمع کرد، شما در هیچ کجای دنیا اعتقاد و باور به مردم و مردم سالاری را مثل کشور ما نمی بینید ۴۳ سال از عمر مبارک انقلاب اسلامی می گذارد که نزدیک به ۴۳ انتخابات داشته ایم که در هیچ جای دنیا حتی کشورهای که خود را مدعی دموکراسی می دانند اساس نظام خودشان را به رفراندوم و رای گیری مردم نمی گذارند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با طرح این پرسش که امروز ما یک ماموریت بزرگی را داریم و باید چه کنیم، اظهار داشت: مسیر این انقلاب به سمت امت سازی است ما باید امت سازی را از کشور خودمان شروع کنیم و وحدت بین مذاهب و اقوام را از داخل کشور خودمان آغاز کنیم چون قرار است امت بسازیم.

وی گفت: امام فرمود ما به دنبال ایجاد تمدن اسلامی هستیم و رهبری عزیز انقلاب مسیر این انقلاب را در بیانیه گام دوم رسیدن به نقطه تمدن نوین اسلامی مطرح فرمودند این تمدن نوین اسلامی جوان های را لازم دارد که فتح الفتوح جامعه ما همین جوانان هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده افزود: امام به رزمندگان اسلام که در جبهه های حق علیه باطل مناطق را فتح کرده بودند نامه نوشتند و نکته ای را مطرح فرمودند ما فتح سرزمین داشتیم و سرزمین خودمان را آزاد کردیم، امام فرمود فتح الفتوح شما تربیت این جوانان و نسلی است که این فتح را به وجود آوردند ما برای تمدن سازی نیاز به تربیت نسل جوان داریم و مخاطب بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب نسل جوان و بالنده ما است.

وی اظهار داشت: مخاطب این بیانیه امت اسلامی است و ما باید در این مسیر تمام موانع و هر آنچه در مسیر حرکت امت سازی و تمدن سازی ما مانع می خواهد ایجاد کند باید از جلوی راهمان برداریم و کنار بزنیم ما امروز برای ساختن و سازندگی کشورمان به عنوان یک حرکت اساسی برای ارایه این انقلاب اسلامی به دنیا است، باید در داخل کشور استقلال اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، نظامی، دفاعی و امنیتی خودمان را تامین کنیم.

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: لازمه این کار این است که امروز همه باید دست به دست همدیگر بدهیم و دولت خدمتگزار را کمک کنید، این دولت مردمی آمده برای اینکه آن جمله ای که رهبر عزیز انقلاب فرمود ما در یک پیچ تاریخی قرار داریم که در این پیچ تاریخی مشکل اساسی جامعه ما اقتصاد و معیشت جامعه ما است.

وی افزود: ما باید به دولت فرصت و کمک بدهیم و با آن هماهنگ باشیم و دست در دست یکدیگر موانع را در حوزه های اقتصادی از کشورمان رفع کنیم تا ما بتوانیم فریادمان و این مکتب حیات بخش مان را با صدای بلندتر به همه دنیا فریاد بزنیم و دنیا بداند که این انقلاب اسلامی مسیرش آنجا است که افتخار ملت عزیز ایران این است که این تمدن نوین اسلامی پرچم دارش ملت ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: ملت ایران در تمدن گذشته اسلامی سهیم بود اما آنجا پرچم دست ملت ایران نبود اما امروز این پرچم دست ملت ایران است و ان شاء الله به فضل الهی این تمدن شکل خواهد گرفت

ارسال نظرات