۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۷۱۱۴۹۰
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت بهره گیری از فقه حکومتی برای پاسخگویی به نیازهای جامعه

ضرورت بهره گیری از فقه حکومتی برای پاسخگویی به نیازهای جامعه
مازندران - امام جمعه ساری، فارغ التحصیلان حوزوی را ظرفیت های ارزشمند علمی و تبلیغی دانست و گفت: باید با طرح های پژوهشی از رهاشدگی فارغ التحصیلان حوزه جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در نشست اعضای هیأت امنای حوزه علمیه خواهران استان با اشاره به کودتاهای فرهنگی استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: مراکز و مدارس دینی ما باید مجهز به پژوهش باشند و پژوهش های ما باید متناسب با نیاز زمان باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز و با تلاش های صورت گرفته حوزه به تکاپو افتاده و فقه در موارد مختلف مورد توجه و پژوهش قرار می گیرد، افزود: امروز باید بسیاری از نیازهای روز جامعه با تلاش های علمی حوزه پاسخ داده شود.

امام جمعه ساری با بیان اینکه امروز با بهره گیری از ظرفیت بالای فقه حکومتی به بسیاری از سؤالات و نیازهای روز جامعه پاسه علمی داده می شود، تصریح کرد: حوزه امروز در متن جامعه نقش آفرینی می کند و این همان اثرگذاری این نهاد علمی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به اینکه در حوزه کلامی نیز همواره بشر برای اتخاذ یک راه و روش درست در جهان بینی خود باید یک نگرش مستند و مستحکم داشته باشد، خاطرنشان کرد: فقه و کلام ما باید متناسب به مسائل روز باشد، در کلام و فقه قدیم از غنای فراوانی برخورداریم که نیاز به بروز رسانی دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر اینکه باید از این ظرفیت بالا در جهت رفع نیازهای روز جامعه بهره لازم گرفته شود، تصریح کرد: حوزه های علمیه ظرفیت عظیمی در جهت مشکلات روز جامعه است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه داشته های علمی حوزویان باید متناسب با نیازهای روز جامعه بروزرسانی شود، خاطرنشان کرد: امروز باید بررسی شود دشمن بر روی چه مسائل کلامی متمرکز شده و همین مسائل در حوزه های علمیه به روز رسانی و برای پاسخگویی به نیاز روز جامعه تدبیر شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در ادامه سخنان خود به فارغ التحصیلان حوزوی اشاره کرد و آنها را ظرفیت های ارزشمند علمی و تبلیغی برای جامعه دانست و افزود: باید با طرح های پژوهشی از رهاشدگی فارغ التحصیلان حوزه جلوگیری شود و دیگران هم بتوانند از دانش این قشر بهره مند شوند.

امام جمعه ساری با اشاره به توان علمی خواهران طلبه، خاطرنشان کرد: بازخورد آموخته ها را اگر تنها در قالب بازیافت پژوهشی خلاصه کنیم در چرخه بدون برون رفت قرار می گیرد که می طلبد بازار تولیدات حوزه تدبیر شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که پژوهش های دینی از اهمیت بالایی در جامعه برخوردار هستند، افزود: باید به پژوهش‌های حوزوی و علوم دینی باید رسمیت و مقبولیت جهانی دهیم./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات