۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۷۱۱۴۹۸

بیانیه جامعه مدرسین در محکومیت اقدام اهانت آمیز به مقام پیامبر اعظم

بیانیه جامعه مدرسین در محکومیت اقدام اهانت آمیز به مقام پیامبر اعظم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه ای ضمن محکومیت اهانت به پیامبر اکرم تصریح کرد: از دستگاه دیپلماسی خواستاریم مراتب اعتراض علمای جهان اسلام را به گوش دولت هند برساند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در پی اقدام اهانت آمیز صورت گرفته در یکی از شبکه‌های تلویزیونی هند به مقام پیامبر اعظم(ص)، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه بدین شرح زیر است:

 اقدام موهن یکی از اعضای حزب حاکم هند، در اهانت به مقام شامخ رسول اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) موجب تألم بسیار گردید. این اقدام توهین آمیز و نابخشودنی، در ادامه روند اسلام هراسی و اسلام ستیزی شکل گرفته در سال‌های اخیر هند است که متأسفانه در پی همراهی و حمایت‌های حزب حاکم از گروه‌های تندرو، رشد و گسترش داشته است و نشان دهنده این است که هتاکان و گروه‌های ضد اسلامی از اقدامات خود دست برنخواهند داشت.

تضییع حقوق مسلمانان و تلاش برای تخریب آثار اسلامی و مساجد، از سوی گروه‌های افراطی؛ حرکتی شوم، ننگین و غیر انسانی است که اگر جلوی آن گرفته نشود؛ آسیب‌های بسیارجدی به زندگی مسالمت آمیز فرقه‌ها و مذاهب مختلف در هند خواهد زد.

قانون اساسی هند بر احترام به عقاید و آزادی مذاهب تأکید دارد و لازم است دولتمردان و حزب حاکم، با توجه به تاریخ کهن و قانون اساسی کشورشان حقوق و شئون مسلمانان را گرامی بدارند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضایعه اهانت به پیامبر مهربانی‌ها، حضرت محمد مصطفی (صلوات الله و سلامه علیه و آله) را محکوم می‌کند و اعلام می دارد: اهانت به مقدسات اسلامی و اسلام ستیزی، احساسات بیش از یک میلیارد مسلمان را جریحه دار کرده است. لازم است سازمانهای بین المللی اسلامی و مجامع حقوق بشری اسلامی با قاطعیت این حوادث را محکوم کنند.

از دستگاه دیپلماسی کشور خواستاریم با جدیت از مبانی اسلام وحقوق مسلمانان، به ویژه مسلمانان هند دفاع کند و مراتب اعتراض مردم و علمای جهان اسلام را به گوش دولت هند برساند.

سید هاشم حسینی بوشهری؛ رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

ارسال نظرات