۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۷۱۱۵۰۴

دریافت اخطار ناایمن ترین بیمارستان در تهران

دریافت اخطار ناایمن ترین بیمارستان  در تهران
دادستان تهران گفت: مدیران آموزش و پرورش و دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، مهمترین مشکل مربوط به نوسازی مدارس و بیمارستان‌های ناایمن را فقدان بودجه و اعتبار کافی جهت تملک یا تخریب و نوسازی ساختمان‌ها عنوان می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین ، علی صالحی با اعلام بررسی وضعیت ساختمان‌های ناایمن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش در دادستانی تهران اظهار کرد: در این جلسه ناایمن بودن ساختمان‌ها از سوی رؤسا و معاونین دانشگاه‌های علوم پزشکی و مدیران آموزش و پرورش مورد تأیید قرار گرفت و فقدان بودجه و اعتبار کافی جهت تملک یا تخریب و نوسازی ساختمان، مهمترین مشکل در این زمینه عنوان شد.

وی افزود: طبق گزارش مدیران آتش نشانی در دو سال گذشته حدود ۹۳۰ فقره اخطاریه و دستورالعمل ایمنی به اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران صادر شده که متأسفانه اقدام مناسبی از سوی آموزش و پرورش در پی نداشته است.

دادستان تهران تصریح کرد: طبق گزارش خود رؤسای دانشگاه علوم پزشکی، ناایمن‌ترین بیمارستان کشور در تهران قرار دارد که اخطار پلمب و تعطیلی آن به همراه یکی دیگر از ساختمان‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی حسب درخواست سازمان آتش نشانی صادر شده است.

وی اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد با امضاء تفاهم نامه مشترک بین اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، شهرداری تهران و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، مالک هر ساختمان که باتأیید سازمان آتش نشانی واجد وصف ناایمن باشد، مکلف گردد حداکثر ظرف دو هفته، علاوه بر ارتقاء ایمنی و رفع خطر از ملک طبق دستورالعمل‌های آتش نشانی، تأییدیه نظام مهندسی از حیث ایمن بودن ملک از نظر سازه و … را هم اخذ و ارائه کنند.

صالحی افزود: در رابطه با وضعیت مدارس ناایمن مقرر شد برای تمام مدارس دولتی تهران شامل دو هزار و ۴۲۰ مدرسه، پرونده ایمنی تشکیل و آموزش و پرورش نسبت به اصلاح و ارتقاء وضعیت این مدارس اقدام کنند.

دادستان تهران گفت: اداره آموزش و پرورش تهران مکلف شد فهرست و مشخصات تمام مدارس شهر تهران را در چهار سطح بحرانی، پرخطر، کم خطر و ایمن تهیه و به سازمان آتش نشانی و نظام مهندسی ارائه کند و بازدید مشترک و تهیه دستورالعمل مناسب با هر مدرسه با حضور اعضاء این کمیته با اولویت ساختمان‌های بحرانی و پرخطر انجام گیرد.

صالحی یادآور شد: درخصوص بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها نیز ضمن تشکیل کمیته مشترک شناسایی و ارتقاء ایمنی، مقرر شد هر سه دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی حداکثر ظرف دو هفته آینده فهرست و مشخصات تمام ساختمان‌های خود اعم از اداری، دانشگاهی، بیمارستان ها، درمانگاه‌ها و … را در چهار سطح بحرانی، پرخطر، کم خطر و ایمن تهیه و به سازمان‌های نظام مهندسی و آتش نشانی ارائه کنند.

دادستان تهران تأکید کرد: در این جلسه مقرر شد در صورتی که به هر دلیل امکان اصلاح وضعیت و ارتقاء ایمنی ساختمانی وجود نداشته باشد؛ اعضای کمیته نظر خود مبنی بر پلمب و تعطیلی ساختمان را به سازمان آتش نشانی و سازمان نظام مهندسی اعلام کنند تا با درخواست آن دو مرجع، دستور پلمب و تعطیلی ساختمان صادر شود.

به گفته دادستان تهران، سازمان بازرسی استان تهران نیز عملکرد اداره کل آموزش و پرورش تهران و دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی را از حیث عمل به تکالیف قانونی و اجرای دستورالعمل‌های آتش نشانی و ارتقاء ایمنی ساختمان‌ها بررسی و اقدامات لازم را در این زمینه به عمل آورده است.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات