۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۷۱۱۵۴۰
رویترز گزارش داد؛

پیش نویس قطعنامه غربی‌ها علیه ایران به شورای حکام ارسال شد

پیش نویس قطعنامه غربی‌ها علیه ایران به شورای حکام ارسال شد
منابع آگاه از ارائه پیش نویس قطعنامه ضدایرانی به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی توسط آمریکا و ۳ کشور اروپایی خبر دادند که گفته می‌شود احتمالا به تصویب خواهد رسید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، ۳ دیپلمات آگاه خبر دادند که آمریکا و ۳ کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه پیش نویس قطعنامه‌ای را با ادعای عدم ارائه پاسخ کامل و روشن از سوی ایران درباره مواد هسته‌ای ردیابی شده در سایت‌های اعلام نشده، به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه کردند.

رویترز در این باره نوشت که متن پیش نویس ارائه شده بسیار شبیه به پیش نویسی است که هفته گذشته منتشر شده است و قرار است که در جلسه این هفته شورای حکام اعضای این سازمان آن را به رای بگذارند. برخی از دیپلمات‌ها گفتند که این قطعنامه به رغم هشدار‌های ایران در مورد عواقب این اقدام، احتمالا تصویب می‌شود.

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس انرژی اتمی روز گذشته با تکرار ادعا‌های خود درباره برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران اعلام کرد که ایران برای یافته‌های این آژانس در ۳ مکان اعلام نشده پاسخی ارائه نکرده است.

وی در کنفرانس خبری پس از نشست شورای حکام این آژانس گفت که وی نقشی در هرگونه قطعنامه برضد ایران ندارد چرا که این مسئله توسط اعضا تصمیم گیری می‌شود.

گروسی افزود: برخلاف، براساس آنچه پیشتر گفتم، این مسئله به عنوان یک یادآوری برای ایران، ما و همه خواهد بود که واقعا نیاز داریم در مورد مسائلی که برای زمانی طولانی مطرح بوده اند، به ارائه توضیحات بپردازیم./۹۸۸/

ارسال نظرات