۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۷۱۱۵۴۶

واکنش پارلمان عراق به اظهارات موهن مقام هندی علیه پیامبر اسلام

واکنش پارلمان عراق به اظهارات موهن مقام هندی علیه پیامبر اسلام
پارلمان عراق به موضع گیری درباره اهانت سخنگوی حزب حاکم هند علیه پیامبر اسلام پرداخت و ضمن محکومیت شدید این اظهارات موهن، از بغداد خواست که واکنشی قوی نشان دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، پارلمان عراق به موضع گیری درباره اهانت سخنگوی حزب حاکم هند علیه پیامبر اسلام پرداخت و ضمن محکومیت شدید این اظهارات موهن، از بغداد خواست که واکنشی قوی نشان دهد.

کمیسیون اوقاف و عشایر پارلمان عراق از دولت این کشور خواست سفیر هند را در اعتراض به اظهارات توهین آمیز به حضرت محمد (ص) احضار کند.

این کمیسیون در بیانیه ای اعلام کرد: دروغ و افترا از سوی سخنگوی حزب حاکم در هند و اهانت به رسول اکرم را به شدت محکوم می کنیم.این اهانت ها و اقدامات مغرضانه و شرم آور، پیامدهای خطرناکی خواهد داشت که ممکن است در صورت عدم کنترل آن منجر به عواقب وخامت باری، برای همزیستی مسالمت آمیز و افزایش نزاع و تنش بین مردم شود. دین اسلام، دین صلح است و پیامبر اسلام حضرت محمد (ص)، حامل پرچم این دین و فرستاده خدا به مردم و هرگونه اهانت و توهین به هر پیامبر یا دین یا اعتقادی، توسط تمام قوانین وضعی و مقررات سازمان ملل محکوم و غیر قابل قبول است.

پارلمان عراق از دولت عراق خواست نقش خود در مقابله با این چنین اقداماتی را ایفا و سفیر هند را احضار کند و یادداشت اعتراضی نسبت به این اهانت تحویل دهد و بر لزوم احترام به عقاید و ادیان و محاکمه هر آنکه اقدامات انحرافی انجام می دهد، تاکید کند تا درسی برای کسانی باشد که قصد اهانت به نمادهای دینی را دارند.

گفتنی است که در پی اظهارات موهن سخنگوی حزب بهاراتیا جاناتا علیه پیامبر اکرم (ص) این حزب از برکناری وی از سمت ها و مسئولیت هایش خبر داد./۹۸۸/

ارسال نظرات