۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۷۱۱۵۴۷
«اکسیوس» به نقل از یک مقام ارشد صهیونیستی:

خروج آمریکا از توافق هسته‌ای یک اشتباه بود

خروج آمریکا از توافق هسته‌ای یک اشتباه بود
به گفته ژنرال «درور شالوم» رئیس دفتر سیاسی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، خروج آمریکا از توافق هسته‌ای یک اشتباه بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، پایگاه خبری آمریکایی «اکسیوس» به تازگی در گزارشی به صحبت‌های سه مقام صهیونیستی و آمریکایی اشاره کرده که گفته‌اند در جریان سفر اخیر یکی از مقامات بلندپایه رژیم صهیونیستی به واشنگتن، وی به همتایان خود در پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا تاکید کرده خروج این کشور از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ اشتباه بوده‌است. در ادامه بخش‌هایی از این گزارش را می‌خوانیم؛

چرا سرتیپ بازنشسته رژیم صهیونیستی از توافق حمایت می‌کند؟

ژنرال «درور شالوم» سرتیپ بازنشسته و رئیس دفتر سیاسی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی هفته پیش برای نخستین بار از زمان تصدی این مقام در ماه آوریل، عازم واشنگتن شد. او یکی از اثرگذارترین مناصب را در تشکیلات امنیت ملی رژیم صهیونیستی عهده‌دار است و بر سیاست‌های امنیتی این رژیم به ویژه نهادهای عالی تصمیم‌گیر در اموری همچون ایران، نظارت دارد.

شالوم پیشتر ریاست حوزه تحقیقات و تحلیل اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی را عهده‌دار بود؛ منصبی که در جامعه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی یکی از قدرتمندترین مناصب به شمار می‌رود.

به گفته این سه مقام صهیونیستی و آمریکایی، شالوم هفته گذشته در چندین دیداری که با مقامات پنتاگون و وزارت دفاع داشت تاکید کرد که خروج آمریکا از توافق هسته‌ای یک اشتباه بود. این مقام صهیونیست مدعی شد: علت هم آن است که خروج از برجام تنها ایران را به ساخت سلاح هسته‌ای نزدیک ساخت بلکه بر وخامت اوضاع نیز افزود. او همچنین گفت که در سال ۲۰۱۸ در دیدار با نتانیاهو مراتب اعتراض خود را نسبت به ضرورت عقب‌نشینی از توافق هسته‌ای اعلام کرده‌است.

به گفته این منابع، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی که همزمان مسئولیت پرونده ایران را برعهده دارد و هفته گذشته نیز در واشنگتن حضور داشت، چند دیدار جداگانه با مقامات آمریکا از جمله «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران انجام داد ولی پیام‌های متناقضی مخابره کرد.

تاکتیک صهونیست‌ها برای اجرای پلن «بی»

به گفته نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، بایدن ماه گذشته در گفت وگو با او تاکید کرده که درخواست تهران مبنی بر خارج کردن سپاه از فهرست گروه‌های تروریستی را رد کرده‌است. این منابع خبر دادند که زارکا توافق هسته‌ای را غیرضروری دانسته و تاکید کرده‌است که ایالات متحده باید پلن «بی» را که شامل تشدید فشار بر ایران است در پیش گیرد.

مقامات دولت بایدن پس از شنیدن اظهارات شالوم تعجب کردند چرا که دولت فعلی مستقر در کاخ سفید همواره قصد بازگشت به توافق را داشته‌ در صورتی که رژیم صهیونیستی همواره با این تصمیم به مخالفت پرداخته‌است.

یک مقام صهیونیستی در این زمینه گفت که موضع شالوم در مورد این مساله جدید نیست اما او نمی‌بایست این نظرات را در یک جلسه رسمی با دولت بایدن بیان می‌کرد. به گفته وی، دولت بایدن در گذشته از اظهارات مقامات امنیتی سابق صهیونیستی که از توافق هسته‌ای حمایت می‌کردند برای اثبات اهمیت بازگشت آمریکا به توافق، بهره می‌گرفت.

سخنگوی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی با بیان اینکه «ما در مورد مباحث مطرح شده در جلسات غیرعلنی اظهارنظر نمی‌کنیم» و از هر گونه اظهار نظر در مورد گفت وگوهای دیپلماتیک خصوصی اجتناب ورزید.

در مجموع، مقامات رژیم صهیونیستی در حالی در صدد انداختن توپ به زمین ایران برآمده‌ و مخالفت رهبری با زیاده‌خواهی غربی را مانع اصلی احیای توافق هسته‌ای جلوه می‌دهند که خود تاکنون از هیچ توطئه‌ای برای شکست توافق دریغ نکرده‌اند؛ ترور دانشمندان هسته‌ای و نظامی و نیز خرابکاری‌های مکرر در تاسیسات هسته‌ای ایران تنها گوشه‌ای از توطئه‌های آنها به شمار می‌رود.

اینک مقامات ارشد صهیونیست‌ با اذعان به توان هسته‌ای و نظامی ایران و نقش تعیین‌کننده تهران در منطقه، دیگر ابایی از آن ندارند که آشکارا حتی در دیدار با همتایان آمریکایی، خروج کاخ سفید از توافق را به چالش بکشند./۹۸۸/

ارسال نظرات