۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۷۱۱۵۸۸

فراخوان پیشنهاد شعارمحوری محرم ۱۴۰۱ اعلام شد

فراخوان پیشنهاد شعارمحوری محرم ۱۴۰۱ اعلام شد
«فراخوان پیشنهاد شعارمحوری محرم» به دنبال مشارکت ‌و هم‌اندیشی جامعه ‌بزرگ ‌فعالان ‌هیأت و نخبگان فرهنگی است چرا که شعار مشترک رمز وحدت جامعه هیأتی است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، امسال هم مانند سال‌های گذشته، «فراخوان پیشنهاد شعارمحوری محرم» برگزار می‌شود تا با مشارکت ‌و هم‌اندیشی جامعه ‌بزرگ ‌فعالان ‌هیأت و نخبگان فرهنگی عبارتی از کلمات اهل‌بیت(ع) یا تک‌مصراعی که اشاره به سیره زندگانی ایشان دارد به‌عنوان *شعارمشترک محرم ۱۴۰۱* انتخاب شود.

لازم است که وحدت و هم‌دلی جامعه بزرگ هیأتی، به نحوی به نمایش درآید و شعارمشترک، رمزینه وحدت و هم‌دلی و نشانی از عهد جمعی هیأت‌ها است، از این رو ضمن تقاضا از همه هیأت‌های حسینی در جهت مسأله‌مندی و بالتبع انتخاب شعار اختصاصی هیأت، متناسب با دغدغه‌ها و مسائل مدنظر، از جامعه بزرگ هیأتی دعوت می‌کنیم تا برای انتخاب شعار مشترک هیأت‌ها در محرم ۱۴۰۱ مشارکت نمایند.

گفتنی است، از ویژگی‌های شعارمطلوب  محوریت قیام سیدالشهدا(ع)، دربرگیرنده محورهای‌محتوایی و مفاهیم‌ارزشی، تداعی‌کننده روح حماسی، راه‌گشای نیاز روز جبهه‌حق، گویاوروان و فارسی|عربی است.

محورهای‌محتوایی خاص۱۴۰۱ در دو بخش محوراصلی «امیدآفرینی بین مردم به‌ویژه نسل‌جدید» و محورهای فرعی شامل « جهادتبیین و ایجاد جبهه نصرت ولی‌عصر(عج)، میدان‌دادن به مردم جهت کنش‌اجتماعی‌جمعی و مسئولیت‌پذیری، جریان حلقه‌های میانی و هیأت‌اجتماعی، توجه ویژه به نسل کودک و نوجوان با درنظرگرفتن ظرفیت‌ها و فرصت‌های پیش‌آمده، هیأت و خانواده، لزوم اصلاحات نظام اقتصادی بر پایه مشارکت مردم و نهضت‌جهانی‌مقاومت [مکتب‌حاج‌قاسم] می باشد.

ارسال نظرات