۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۷۱۱۶۷۰
جنبش حماس:

تعیین یک صهیونیست در پست عالیرتبه سازمان ملل ننگ آور است

تعیین یک صهیونیست در پست عالیرتبه سازمان ملل ننگ آور است
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با صدور بیانیه ای تعیین گلعاد ارادان سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل به عنوان نائب رئیس مجمع عمومی این سازمان را به شدت محکوم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه ای به تعیین «گلعاد آردان» سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل به عنوان نائب رئیس مجمع عمومی این سازمان واکنش نشان داد.

در بیانیه جنبش حماس آمده است: تعیین گلعاد آردان نماینده رژیم اشغالگر صهیونیستی در یک پست عالیرتبه سازمان ملل اهانت به ارزش های آزادی و عدالت و تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی است.

حماس افزود: تعیین گلعاد آردان نماینده رژیم صهیونیستی به عنوان نائب رئیس مجمع عمومی سازمان ملل را به شدت محکوم و آن را تحریک احساسات ملت فلسطین و طرفداران صلح و عدالت در جهان و اهانت به ساختار بین المللی که پایان دادن به اشغال فلسطین برعهده آن است، قلمداد می کنیم.

این بیانیه می افزاید: ما از سازمان ملل و کشورهای دوست که حامی آزادی ملت ها و حق تعیین سرنوشت هستند می خواهیم برای تغییر این تصمیم ننگ آور، حمایت از حقوق بشر و جلوگیری از فرار جنایتکاران جنگی از بازخواست و محاکمه در دادگاه های بین المللی وارد عمل شوند.

جنبش حماس پیش از این در واکنش به گزارش کمیته حقیقت یاب سازمان ملل در مورد جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین تاکید کرده بود: این گزارش تأکیدی دوباره بر پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی و محاکمه رهبران این رژیم به خاطر جنایاتشان علیه فلسطینیان است.

حماس افزود: گزارش کمیته حقیقت یاب سازمان ملل، سند مهمی در مورد جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و فراخونی برای جامعه بین الملل جهت تأمین عدالت برای ملت فلسطین به شمار می‌رود.

این جنبش فلسطینی تاکید کرد: گزارش کمیته مذکور درد و رنج ملت تحت اشغال فلسطین را مستند کرده است.

گفتنی است، کمیته حقیقت یاب سازمان ملل متحد اشغالگری رژیم صهیونیستی و تبعیض علیه فلسطینیان را علت تداوم تنش‌ها اعلام کرد./۹۸۸/

ارسال نظرات