۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۷۱۱۶۸۷

یکی از دلایل خورپف می تواند کم تحرکی باشد

یکی از دلایل خورپف می تواند کم تحرکی باشد
بررسی جدید پژوهشگران دانشگاه آریزونا نشان می‌دهد که کم‌ تحرک بودن، افزایش خروپف را به همراه دارد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  جام جم آنلاین، پژوهش جدیدی نشان می‌دهد افرادی که به صورت مکرر خروپف می‌کنند و افرادی که بیشتر در معرض خطر آپنه خواب هستند، نسبت به افرادی که خروپف نمی‌کنند، فعالیت کمتری دارند.

پژوهشگران دانشگاه آریزونا (UArizona) در این پروژه، رابطه بین دفعات خروپف و کم تحرک بودن را طی سه سال بررسی کردند.

شرکت‌کنندگان این پروژه، فراوانی خروپف و کم‌تحرک بودن را گزارش کردند و پژوهشگران، امتیازی را برای شناسایی افراد در معرض خطر آپنه خواب در نظر گرفتند.

پس از تطبیق جنسیت، سن، نژاد، سطح تحصیلات و وضعیت تاهل مشخص شد افرادی که خروپف مکرر دارند، در مقایسه با افرادی که هرگز خروپف نمی‌کنند، حدود ۳۶ دقیقه بیشتر در روز بی‌ تحرکی داشته‌اند. همچنین، افرادی که بیشتر در معرض خطر آپنه خواب قرار داشتند، حدود ۴۴ دقیقه بیشتر در روز کم‌تحرک بودند.

 

دکتر مایکل گراندنر (Michael Grandner)، از پژوهشگران این پروژه گفت: مشکلات تنفسی مرتبط با خواب مانند خروپف و آپنه خواب، در این افراد بسیار رایج هستند اما این مشکلات فقط بر شب تاثیر نمی‌گذارند. آنها می‌توانند به خستگی بیشتر و انرژی کمتر منجر شوند که همه چیز را از خلق و خو گرفته تا استرس تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین دلیل است که حتی خروپف کردن نیز می‌تواند بر سلامتی و تندرستی تأثیر بگذارد.

منبع: ایسناش

ارسال نظرات