۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۷۱۱۶۹۸

شناسایی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد بنای ناپایدار در کشور

شناسایی  ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد بنای ناپایدار در کشور
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد بنای ناپایدار در کشور وجود دارد، گفت: با جلب مشارکت همه دستگاه‌ها از جمله شوراها، می‌توان ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد پایدار به جای آن ساخت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  جام جم آنلاین، نشست هم‌اندیشی اعضای شورای عالی استانها با محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی، عصر امروز برگزار شد.

در این جلسه که با حضور پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها همراه بود، ابتدا مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به موضوع بافت‌ های فرسوده شهری، گفت: مسئولیت اصلی در این زمینه با وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور و مجموعه شوراها در کشور است.

وی با بیان اینکه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد بنای ناپایدار در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: با جلب مشارکت همه دستگاه‌ها از جمله شوراها، می‌توان ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد پایدار به جای آن ساخت که این امر موجب می‌شود بیش از ۵ میلیون واحد جدید برای اسکان افراد و سایر مردم تدارک دیده شود و تعداد بیشتری در کشور صاحب خانه شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه اظهار داشت: نوسازی بافت فرسوده باعث بهسازی معابر و محله‌ها، زیباسازی و توسعه خدمات می‌شود.

 

آئینی تاکید کرد: بیش از ۷۰ درصد معابر در سکونتگاه‌های شهری، خاکی هستند و این وضعیت به هیچ وجه زیبنده نیست.

در ادامه این نشست، رضائیان نایب رئیس شورای عالی استان‌ها با تأکید بر اینکه اعتماد اجتماعی برتر از سرمایه اقتصادی است، گفت: اگر این اعتماد در مردم باشد، قطعاً برای طرحی مانند نوسازی بافت‌های فرسوده همکاری مؤثرتری خواهند کرد.

وی افزود: شوراها در سراسر کشور و به ویژه شورای عالی استان‌ها، به دلیل اینکه نمایندگانی از تمام شهرها و روستاها در آن حضور دارند، بهترین ظرفیت برای تقویت اعتماد اجتماعی هستند.

در پایان این جلسه، اعضای شورای عالی استان‌ها به ارائه نظرات و طرح پرسش‌های خود پرداختند و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری نیز پاسخگوی آنان بود.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات