۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۷۱۱۷۰۹
معاون پژوهش حوزه:

گفتمان سازی با تمرکز بر نیازها ایجاد شود

گفتمان سازی با تمرکز بر نیازها ایجاد شود
حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی گفت: رویکرد نیاز محوری و مسئله پژوهی می بایست در میان مراکز و نهادهای پژوهشی نهادینه شود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی در نشست هم اندیشی بررسی مسائل و اولویت‌های پژوهشی جامعه و نظام با موضوع «دانش رسانه و فضای مجازی، مسائل و اولویت‌های نظام اسلامی» که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و از سوی معاونت پژوهش حوزه برگزار شد، گفت: هدف گذاری دبیرخانه حمایت از پژوهش‌های حوزوی بر این بوده که پژوهش‌ها را به سمت نیازهای حوزه، جامعه و نظام اسلامی سوق دهد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه گفت: کمیته حمایت از طرح های پژوهشی حوزه به صورت محدود و محصور در اعضای خود نبوده و از پژوهش های هر گروه یا واحد علمی معتبر استقبال می کند.

وی افزود: می بایست در مسائل بنیادین متوقف نشد و موضوعات راهبردی، کاربردی و عینی نیز مورد تحقیق قرار گیرند، وی افزود: آن زمان که گفتمان سازی تمرکز بر نیازها ایجاد شود، افراد مختلف در نهادهای گوناگون می‌توانند اثرگذاری در این راستا داشته باشند.

وی دبیرخانه کمیته حمایت از طرح های پژوهشی حوزه های علمیه را آماده دریافت و حمایت از پروژه های مسئله محور دانست و گفت: معاونت پژوهش حوزه های علمیه به عنوان یک ستاد واسطه از پروژه های علمی محققان آزاد حمایت خواهد کرد تا به ثمر بنشینند

طرح مباحث، اولویت‌ها و نقطه نظرات

در ادامه این نشست که با حضور مدیران و فرهیختگان گروه‌های پژوهشی، آموزشی و نشریات برگزار شد، اعضای حاضر به بیان مسائل، موضوعات و اولویت‌های پژوهشی پرداخته و نکاتی را مطرح کردند.

توجه به نقش فضای مجازی در تمدن سازی و نقش آن در دین ، نسبت رسانه با فقه، انقلاب معنویت آینده پژوهی در فضای مجازی ،مدل تربیتی طلبه در رسانه، بحث های هوش مصنوعی و زیر مجموعه های آن مانند بحث رباتیک هوش مصنوعی، کسب و کار در فضای مجازی برخی از مباحث و اولویت‌هایی بود که در این نشست مطرح شد.

ارسال نظرات