۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۷۱۱۷۱۱
معاون پژوهش حوزه:

روحیه تحقیقات کاربردی رواج پیدا کند

روحیه تحقیقات کاربردی رواج پیدا کند
حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی گفت: در حال حاضر به دنبال شناسایی نیازهای پژوهشی با مدل نخبگانی هستیم؛ برای این کار از نظرات نخبگان بهره گرفته ایم.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی در هفدهمین نشست هم‌اندیشی دبیرخانه حمایت از طرح های پژوهشی حوزه، گفت: در حال حاضر به دنبال شناسایی نیازهای پژوهشی با مدل نخبگانی هستیم؛ برای این کار از نظرات نخبگان و اساتید مختلف در هر رشته علمی بهره گرفته ایم.

 حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی در نشست هم اندیشی بررسی مسائل و اولویت‌های پژوهشی جامعه و نظام با موضوع «دانش اخلاق، مسائل و اولویت‌های نظام اسلامی» که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و از سوی معاونت پژوهش حوزه برگزار شد، گفت: هدف گذاری دبیرخانه حمایت از پژوهش‌های حوزوی بر این بوده که پژوهش‌ها را به سمت نیازهای حوزه، جامعه و نظام اسلامی سوق دهد.

تشکیل این جلسه با فرهیختگان علمی اخلاق هم سبب می شود که روحیه تحقیقات کا ربردی رواج پیدا کند و هم اینکه نظام مسائل را بتوانیم تهیه کنیم.

وی افزود: آن زمان که گفتمان سازی تمرکز بر نیازها ایجاد شود، افراد مختلف در نهادهای گوناگون می‌توانند اثرگذاری در این راستا داشته باشند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه تصریح کرد: در حال حاضر به دنبال شناسایی نیازهای پژوهشی با مدل نخبگانی هستیم؛ برای این کار از نظرات نخبگان و اساتید مختلف در هر رشته علمی بهره گرفته ایم.

طرح مباحث، اولویت‌ها و نقطه نظرات

در ادامه این نشست که با حضور مدیران و فرهیختگان گروه‌های پژوهشی، آموزشی و نشریات برگزار شد، اعضای حاضر به بیان مسائل، موضوعات و اولویت‌های پژوهشی پرداخته و نکاتی را مطرح کردند.

ارسال نظرات