۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۷۱۱۷۳۴
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه:

مسئولان عقیدتی سیاسی، ارزش‌های انقلاب را برای نظامیان جوان تبیین کنند

مسئولان عقیدتی سیاسی، ارزش‌های انقلاب را برای نظامیان جوان تبیین کنند
کرمانشاه ـ آیت الله علما گفت: مسؤولین عقیدتی سیاسی ارزشهای انقلاب اسلامی را بین نظامیان جوان با مهارت تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما امروز در گردهمایی روحانیون عقیدتی سیاسی منطقه غرب کشور که امروز در مقر فرماندهی ارشد نظامی آجا در غرب کشور برگزار شد، ضرورت تبیین دستاوردهای عظیم انقلاب را برای نظامیان مورد تأکید قرار داد.

امام جمعه کرمانشاه گفت: اساس تشکیل حوزه های علمیه برای بسط اسلام است، وجود نهاد عقیدتی سیاسی ارتش و نیروهای نظامی از برکات حوزه است، انقلاب به اسلام و ما هویت داد، لذا می بینیم امروز اسلام در جهان به خوبی متجلی است.

وی افزود: هیچ کشور و سیاستمداری نمی توانست پیش بینی کند که امام راحل چه تصمیم و سخنی دارد، زیرا امام به برکت اسلام جلوتر از زمان خود حرکت می کرد، انقلاب اسلامی به حوزه ها هویت علمی و سیاسی جدیدی تزریق کرد و اندیشه های تازه ای در حوزه ها قوام بخشید و حوزه از برکت انقلاب هویت خود را بدست آورد.

نماینده ولی‌فقیه در کرمانشاه تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی شخص اول نظام حرف اول را در دنیا می زند و سخنان او اثر گذار ترین سخن در حوزه های سیاست خارجی محسوب می شود.

ایشان اظهار داشت: امام راحل سیاست را وارد مساجد و هیئت های مذهبی نمود و اصولاً اسلام سیاسی را مطرح کرد و حرف شهید مدرس را زنده کرد که سیاست ما عین دیانت ماست.

آیت الله علما پیرامون برنامه ریزی موفق حوزه خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های ارزشمند حوزه اعزام روحانیون به عنوان عقیدتی سیاسی در پادگان های نظامی است.

امام جمعه کرمانشاه در خصوص اهمیت جهاد تبیین تأکید کرد: امروز یکی از مهمترین برنامه های انقلاب اسلامی ایران همین جهاد تبیین مقام معظم رهبری است، زیرا یابد بدانیم اسلام با تبیین زنده ماند و به دست ما رسید و با مجاهدت و پایمردی امثال شیخ فضل‌الله نوری، شهید مدرس و دیگر بزرگان اسلام با این شکل و شمایل به دست ما رسید، لذا اگر بخواهیم انقلاب بماند باید دستاوردهای کشور را به رخ بکشیم و تبیین کنیم.

وی با دعوت از عموم مردم خصوصا جوانان و اهل قلم گفت: جوانان و اهل قلم و فکر باید با بصیرت و عقلانیت ارزش ها را تبیین کنند مشخص کنند قبل از انقلاب اسلامی و بعد از انقلاب عزت ما در کشور و جهان چگونه بود، زیرا امام راحل حتی زمانی که در تبعید بود همواره تبیین می کرد، و مقام معظم رهبری همواره و در تمام سخنان خود در حال تبیین است و اگر در فحوای سخنان معظم له دقیق شویم به خوبی به تبیین انقلاب اسلامی و ارزش های الهی در سخنان ایشان واقف می شویم، زیرا با تبیین اسلام ناب محمدی(ص) را پیاده می کنند.

آیت الله علما افزود: اگر تبیین مستمر و پیوسته باشد خروجی دانشگاه های ما بچه مسلمان است و خروجی نیروهای نظامی و انتظامی، افراد معتقد و مخلص می باشد، لذا مسئولان عقیدتی سیاسی باید از سرمایه های اسلامی و انسانی در راستای اهداف انقلاب استفاده بهرمند شوند./1400/

ارسال نظرات