۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۷۱۱۷۹۹
امام جمعه ساری:

باید در برابر نفوذ فرهنگ غرب در جامعه ایستادگی کنیم

باید در برابر نفوذ فرهنگ غرب در جامعه ایستادگی کنیم
مازندران - امام جمعه ساری با اشاره به این که حفظ نظام اسلامی بهترین و مهم ترین معروف است، گفت: این معروف را همه باید تقویت کنیم و شکرگزار این نعمت الهی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با تبریک در پیش بودن میلاد با سعادت امام رضا(ع) گفت: دشمن به دنبال حرمت شکنی و توهین به مقدسات دینی از جمله اهانت به این امام همام است و جدید ترین اقدام در این خصوص نیز ساخت فیلم موهن عنکبوت مقدس است.

وی با محکوم کردن ساخت این فیلم موهن افزود: دشمنان با هر ابزار و قدرتی که داشته باشند نمی توانند به جنگ با نور خدا بروند و نور خدا خاموش شدنی نیست و کسانی که چنین فیلم های موهنی را می سازند ایادی استکبار هستند.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) در تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین جنگ های دشمنان با ما جنگ فرهنگی است و باید در مقابل دشمن آمادگی های لازم را برای دفاع فرهنگی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که یکی از وظایف این شورا تبیین معروف و منکر برای جامعه است، تصریح کرد: بزرگترین معروف ایجاد و حفظ نظام اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که حفظ این نظام که بزرگترین نعمت خدا است بهترین و مهم ترین معروف است، افزود: این معروف را همه باید تقویت کنیم و شکرگزار این نعمت الهی باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به خاطر ارتجاع اشاره کرد و با بیان این که مقام معظم رهبری مقصود از ارتجاع را نفوذ سبک زندگی غربی در زندگی ما عنوان کردند، گفت: باید مراقب باشیم سبک زندگی غربی در زندگی ما نفوذ و رسوخ پیدا نکند.

امام جمعه ساری همچنین بر ضرورت توجه خانواده ها بر نامگذاری فرزندانشان تأکید کرد و افزود: نفوذ فرهنگ غرب در زندگی ما بزرگترین ارتجاع است که باید مراقب باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران از چادر به عنوان نماد حجاب برتر یاد کرد و با بیان این که متأسفانه این حجاب برتر در حال کمرنگ شدن است، ادامه داد: خانواده ها باید به چادر به عنوان حجاب برتر بیشتر توجه کنند.

وی بر ضرورت تقویت فرهنگ دینی در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: باید بر روی فرهنگ دینی خودمان در برابر نفوذ فرهنگ غرب به عنوان یکی از خطرناک ترین منکرات بایستیم./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات