۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۷۱۱۸۶۹

دست خط مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی در وصف امام رضا

دست خط مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی در وصف امام رضا
دست خط مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی درباره امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا(ع) منتشر شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مرحوم حضرت آیت الله محمد فاضل لنکرانی دست خطی را درباره امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در سال ۱۳۷۵ نوشتند.

 متن این دستخط بدین شرح است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

سلام علی آل طه و یاسین

سلام علی آل خیر النبیین

سلام علی روضة حلّ فیها

إمام یباهي به الملك والدین

باید اعتراف نمایم که کوچکتر از آنم که درباره حضرت علی ابن موسی الرضا علیه آلاف التحیة والثناء مطلبی بنگارم و یا فضیلتی از فضائل آن حضرت را بازگو نمایم. تنها به ذکر یک نکته اشاره میکنم و آن کمال ارتباط و مناسبت تامه میان آن حضرت که رمز تشیّع و سمبل آن است و هر کس حضرتش را به امامت بپذیرد، حضرات ائمه بعدی را پذیرفته و در حقیقت تبلور امامی بودن در اعتقاد به آن حضرت است و میان حاکمیّت نظام تشیّع در کشور جمهوری اسلامی ایران نه در کشور دیگر و به نظر اینجانب این معنی صُدفه و خالی از ارتباط نیست.

امید است خداوند بزرگ به برکت قبر مطهرش ملت ایران را محفوظ و حاکمیّت تشیّع را در این کشور مستدام بفرماید، بحقه وبحق آبائه الطاهرین وأولاده المعصومین سیّما بقیة الله تعالی في الأرضین علیه وعلیهم الصلوات والسلام أجمعین.

محمد فاضل لنکرانی

1375/2/27

دست خط حضرت آیت الله فاضل لنکرانی درباره امام رضا

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
هل بیت علیهم السلام گنجینه های ناب بسیاری برای ما به ارمغان گذاشته اند و وظیفه ما در این میان تلاش برای یافتن این گنج هاست. باید زحمت یادگیری علوم اهل بیت علیهم السلام را بر خود هموار سازیم. حضرت امام رضا علیه السلام در اهمیت آن فرمودند: «رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا؛ خدای متعال بنده ای را بیامرزد که امر ما را زنده نگاه می دارد»
راوی پرسید: چگونه امر شما را زنده نگاه می‌ دارد؟ حضرت فرمود: «یَتَعَلَّمُ عُلُومَنا ویُعَلِّمُها النّاسَ، فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا؛ دانش‌ های ما را بیاموزد و به مردم یاد دهد؛ چراکه اگر مردم زیبایی‌ های [نهفته] در سخنان ما را بدانند هر آیینه از ما پیروی خواهند کرد»
0
0