۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۷۱۱۸۸۲
نماینده ولی فقیه در لرستان:

امام رضا پشتوانه فکری، معنوی و مادی شیعیان هستند

امام رضا پشتوانه فکری، معنوی و مادی شیعیان هستند
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تبریک ولادت با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، گفت: امام رضا(ع) پشتوانه فکری، معنوی و مادی شیعیان جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، ظهر امروز در جلسه «اخلاق در افق تمدن اسلامی» که با حضور مدیران کل ادارات استان لرستان به میزبانی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان در جوار گلزار شهدا برگزار شد، با تبریک میلاد با سعادت امام رضا(ع) گفت: شهدا پرچم داران آرمان ها و ارزش های اسلامی بودند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه شهدا رفتنشان نیز برای ما اثرگذار است و باعث می شود ما احساس وظیفه کنیم، افزود: امروز همه ما باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

وی بر ضرورت بهره مندی از فرصت ها در جهت خدمت رسانی به مردم خاطرنشان کرد: ما در هر جایگاه و موقعیتی که هستیم باید با خدمت به مردم راه شهدا را ادامه دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) پشتوانه فکری، معنوی و مادی مسلمانان و شیعیان جهان است، افزود: نهادینه سازی سیره رضوی نیاز جامعه است.

وی در ادامه با بیان اینکه تمدن اسلامی به عنوان مجموعه ای از باورها و ارزش هایی است که نمود خودش را در پیشرفت علم، فرهنگ، هنر و اقتصاد جامعه نشان می دهد، گفت: تمدن اسلامی  یعنی مجموعه باورها و ارزش های اسلامی که این باورها و ارزش ها باید در قالب پیشرفت علم، دانش، فرهنگ و آداب و رسوم و رفاه و آسایش مردم خودش را نشان دهد.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: تمدن اسلامی مجموعه ای از باورها و ارزش هایی است که سبب پیشرفت در ساحت های مختلف می شود.

وی با بیان اینکه در ممالک اسلامی ما ظرفیت برای تجدید حیات تمدن اسلامی وجود دارد و یک بایستنی هایی دارد که باید رعایت شود، گفت: تمدن اسلامی یک نژاد، گروه و حزب نیست بلکه تمدن اسلامی فراتر از یک قوم و ملت است و ظرفیت هایی به جهت فرهنگ، دین اسلام و ثروتی که وجود دارد الزاماتی است که می تواند تمدن اسلامی را رقم بزند./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات