۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۷۰۶۲۵۵
نماینده ولی فقیه در لرستان:

هواپرستی و تفسیر به رأی؛ دو عامل مهم در عقب ماندگی جهان اسلام

هواپرستی و تفسیر به رأی؛ دو عامل مهم در عقب ماندگی جهان اسلام
لرستان- حجت الاسلام شاهرخی بر ضرورت تقویت برنامه های قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: جامعه اسلامی لازمه رسیدن به تمدن اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن گفت: در همه ساحت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، برنامه قرآن مستحکم‌ترین، پایدار ترین، بهترین و شایسته‌ترین است.

نماینده ولی فقیه در لرستان بر ضرورت تقویت برنامه های قرآنی تأکید کرد و افزود: تلاوت قرآن، حفظ قرآن و تدبر در قرآن برای این است که ما با قرآن انس بگیریم، الفت پیدا کنیم و به دستورات قرآنی عمل نماییم.

وی با بیان اینکه حفظ، تلاوت و تدبر در قرآن برای این است که معرفت، محبت و اطاعت کنیم، خاطرنشان کرد: کسی که قرآن را تلاوت می‌کند باید تلاوتش آنچنان باشد که موجب رشد ایمان در شنوندگان شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه عزاداری‌های اهل بیت عصمت و طهارت مقدمه است که ما معرفت پیدا کنیم، عنوان داشت: معرفت، آشنایی، آگاهی، علاقه و به دنبال آن اطاعت است.

وی با اشاره به اینکه در قیامت یکی از شاکیان از امت اسلامی پیامبر اسلام(ص) است و با فعل ماضی (اتخذوا) این امر ذکر شده است، بیان داشت: شکایت پیامبر این است که اینها آگاهانه قرآن را مهجور کرده اند؛ مسلمانان دست به انتخاب زده اند و با انتخاب و اختیار خودشان قرآن را مهجور کرده اند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه در نماز حمد و سوره واجب شد تا قرآن از مهجوریت خارج شود، خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که قرآن از مهجوریت خارج شود و در زندگی فردی، اجتماعی، مناسبات مردم با یکدیگر، مردم با حاکمیت، حاکمیت با مردم قرآن وارد شود.

وی بیان کرد: باید دولت، به دولت اسلامی به تمام معنا تبدیل شده و تمام احکام، مقررات و برنامه‌هایش اسلامی شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تأکید بر اینکه جامعه باید اسلامی باشد تا به تمدن اسلامی برسیم، ادامه داد: بدون دولت اسلامی و جامعه اسلامی، تمدن اسلامی رخ نخواهد داد.

وی با بیان اینکه ریشه همه عقب ماندگی‌های مسلمانان به حاکم شدن هوا پرستی و تفسیر به رأی است، خود را تسلیم قرآن نکردن است، عنوان کرد: حتماً روزی خواهد آمد که قرآن حاکم خواهد شد و فصل الخطاب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: امام علی(ع) بیان می‌کند که روزی که قرآن حاکم می‌شود، آن روز، روز ظهور امان عصر (عج) خواهد بود و می‌فرماید: آگاه باشید، آن روز خواهد آمد، در آینده‌ای که شما نمی‌دانید آن آینده چه حوادثی در دل خودش دارد./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات