۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۷۱۱۸۸۷
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با رسا:

قطعنامه آژانس، هیچ امر الزام آوری برای ایران دربر نخواهد داشت

قطعنامه آژانس، هیچ امر الزام آوری برای ایران دربر نخواهد داشت
مالکی با بیان اینکه صدور قطعنامه ضد ایرانی آژانس انرژی اتمی با لابی گری رژیم صهیونیستی انجام شده، گفت: این قطعنامه هیچ امر الزام آوری برای ایران در بر نخواهد داشت.

فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شواری اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن محکومیت قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: با صدور این قطعنامه باید در صداقت شورای بین المللی آژانس انرژی اتمی و آقای گروسی شک کنیم.

وی با بیان اینکه صدور قطعنامه ضد ایرانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با لابی‌‎گری و هماهنگی رژیم صهیونیستی صورت گرفته است، گفت: آقای گروسی قبل از صدور قطعنامه ضد ایرانی، سفری به اسرائیل داشته و با سران این رژیم غاصب دیدار کرده که این امر نشان دهنده لابی های سخت آژانس با رژیم صهیونیستی بوده، از این رو ماهیت این آژانس زیر سؤال رفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: روابط ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی تا به حال یک طرفه بوده هرچند جمهوری اسلامی ایران نهایت همکاری را با این آژانس داشته است.

وی با اشاره به اینکه صدور قطعنامه ضد ایرانی نشان داد که آژانس بین المللی انرژی اتمی نمی‌تواند محلمی برای اعتماد سازی دنیا در مسائل هسته‌ای باشد، گفت: این قطعنامه هیچ امر الزام آوری برای جمهوری اسلامی ایران در بر نخواهد داشت و تنها این قطعنامه تغییر تاکتیک آمریکا بوده است.

مالکی بر لزوم اقدام متقابل ایران در برابر قطعنامه ضد ایرانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأکید کرد و افزود: قطعا در نحوه برخورد جمهوری اسلامی ایران با آژانس انرژی اتمی تجدید نظر خواهد شد و خطوط قرمز بیشتری در نظر گرفته خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سازمان انرژی اتمی ایران تصمیمات مناسبی در قبال این قطعنامه ضد ایرانی گرفته و تأکید شده که ابزارهای نظارتی آژانس اتمی بر مراکز هسته ای کشور متوقف شود.

ارسال نظرات