۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۷۱۱۷۴۱
حجت الاسلام ملک زاده در گفت‌وگو با رسا:

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بازیچه دست رژیم صهیونیستی و آمریکا است

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بازیچه دست رژیم صهیونیستی و آمریکا است
استاد حوزه، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را بازیچه دست صهیونیست ها و آمریکا دانست و بر لزوم اقدام متقابل جمهوری اسلامی دربرابر قطعنامه ضدایرانی تأکید کرد.

حجت الاسلام محمد ملک زاده، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به صدور قطعنامه ضد ایرانی از سوی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: بر اساس ادعای شورای حکام آژانس، این قطعنامه بر اساس عدم اطلاع ایران درباره وجود ذرات اورانیوم در سه مرکز هسته ای مورد ادعای رژیم صهیونیستی صادر شده در حالی که این رژیم دارای بیشترین کلاهک هسته ای و بیشترین تهدید هسته ای در جهان است.

وی با بیان اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحت نفوذ و سیطره آمریکا و رژیم صهیونیستی اقدامات سیاسی و ضد ایرانی را انجام می دهد، بیان کرد: این قطعنامه ضد ایرانی اقدامی سیاسی و غیر حرفه ای بوده و زیر نفوذ آمریکا و اسرائیل متن این قطعنامه تنظیم و تصویب شده است.

حجت الاسلام ملک زاده با اشاره به اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در برابر تمام تهدیدهای رژیم موقت اسرائیل کاملا سکوت اختیار کرده و هیچ گونه قطعنامه ای را صادر نمی کند، ابراز داشت: رییس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سرزمین های اشغالی سفر و با نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌و‌گو می کند و بعد از آن گزارشی درباره ایران در مجمع آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه می دهد، از این عملکرد مشخص می شود که صدور قطعنامه کاملا با هماهنگی سران اسرائیلی و آمریکایی صورت گرفته است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: دولت آمریکا نخستین ناقض برجام بوده و به تعهدات خود در برجام عمل نکرده است در حالی که در گزارشهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأکید شده که کشور ایران یکسال بعد از خروج آمریکا از برجام به تمام تعهدات عمل کرده است.

حجت الاسلام ملک زاده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را بازیچه دست رژیم صهیونیستی و آمریکا دانست و افزود: آمریکا و اسرائیل و سه کشور اروپایی با تصویب قطعنامه ضد ایرانی درصدد فرافکنی در جهان هستند، در حالی که خودشان مسؤول وضعیت به وجود آمده در برجام می باشند.

وی بر لزوم اقدام متقابل ایران در برابر قطعنامه ضد ایرانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأکید کرد و گفت: آمریکا و اسرائیل و سه کشور اروپایی با اقدامات زیاده خواهانه و فشار بر ایران قصد دارند که ما از حق مسلم خود یعنی دستیابی به انرژی هسته ای دست برداریم.

حجت الاسلام ملک زاده تصریح کرد: وظیفه جمهوری اسلامی ایران در قبال این قطعنامه این است که تمامی اقدامات داوطلبانه و فراپادمانی خود را به حالت تعلیق درآورد و عملا نشان داده شود که ملت ایران با این گونه فشارهای سیاسی، هرگز حاضر نخواهند بود از حقوق مسلم خود ذره‌ای عقب نشینی کنند.

ارسال نظرات