۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۷۱۱۸۸۸

آغاز برگزاری آزمون‌های متمرکز سطوح عالی حوزه‌های علمیه خواهران

آغاز برگزاری آزمون‌های متمرکز سطوح عالی حوزه‌های علمیه خواهران
سرپرست اداره کل امور تحصیلات تکمیلی حوزه های علمیه خواهران از آغاز برگزاری آزمون‌های متمرکز سطح ۳ حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، خانم راضیه میرعلی ملک با اشاره به نقش مؤثر آزمون‌های متمرکز در رصد کیفیت پیشرفت تحصیلی طلاب خواهر سراسر کشور، از آغاز برگزاری آزمون‌های متمرکز سطوح عالی خبر داد.

وی با بیان این که آزمون های متمرکز توسط کمیته های علمی و تخصصی طراحی و تدوین شده اند، اظهار داشت: در جلسات هم اندیشی با اساتید متبحر هر یک از رشته های مقاطع عالی، عناوینی از میان دروس عمومی و تخصصی انتخاب و سؤالات آزمون با بررسی جوانب گوناگون براساس سرفصل‌های درسی از سوی اساتید متخصص طرح شده است.

سرپرست اداره کل امور تحصیلات تکمیلی حوزه‌های علمیه خواهران افزود: اجرای سرفصل های آموزشی دارای محوریت مهمی است و تلاش شده اساتید طراح، سؤالات را براساس سرفصل های مشخص طراحی کنند تا طلاب با مطالعه هر یک از منابع پیشنهادی که برای آنها تدریس شده بتوانند در این آزمون ها شرکت و عملکرد موفقی داشته باشند.

وی ادامه داد: نحوه طراحی سؤالات در عناوین دارای متن درسی مشخص، بر مبنای کتب تحصیلی معرفی شده و در عناوین بدون متن، بر اساس سرفصل‌ها صورت گرفته است.

خانم میرعلی ملک با بیان اینکه این مدل طراحی، برای اولین بار به صورت گسترده در دروس تخصصی هر یک از رشته های مقاطع تحصیلی اجرا شده است، تاکید کرد: با برگزاری آزمون های متمرکز ضمن این که پیشرفت تحصیلی طلاب رصد می‌شود، رقابت تحصیلی بین طلاب سراسر کشور نسبت به یک درس نیز ایجاد می شود و شاهد نشاط و پویایی علمی بیش از پیش طلاب خواهیم بود.

وی گفت: برگزاری آزمون های متمرکز ثمرات فراوانی در زمینه ارزیابی تدریس اساتید و میزان سطح آموزشی طلاب حضوری و غیرحضوری سراسر کشور خواهد داشت و زمینه ساز برنامه‌ریزی های بهتر برای چنین مقاطعی خواهد بود.

سرپرست اداره کل امور تحصیلات تکمیلی حوزه‌های علمیه خواهران در پایان ضمن سپاس از همکاران اداره کل تحصیلات تکمیلی در فرایند آماده سازی آزمون ها، خاطرنشان کرد: تلاش های زیادی انجام شد تا بتوانیم در هر پایه حداقل یک آزمون متمرکز داشته باشیم و امیدواریم با این نوع برنامه ها بتوانیم فرهنگ علمی طلاب را بهبود ببخشیده و در بالاتر رفتن نشاط و پویایی علمی در بین این عزیزان قدمی برداریم.

ارسال نظرات