۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۷۱۱۹۷۵

«مبانی دین شناختی و ارزش شناختی نظریه تعلق فاعلی در ارتباطات» منتشر شد

«مبانی دین شناختی و ارزش شناختی نظریه تعلق فاعلی در ارتباطات» منتشر شد
کتاب؛ «مبانی دین شناختی و ارزش شناختی نظریه تعلق فاعلی در ارتباطات»با نویسندگی حجت الاسلام والمسلمین علی نهاوندی به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، دین به عنوان ترسیم کننده نقشه راه حرکت تکاملی و هنجارهای ارتباطی انسان در ساحت مادی و فرامادی، حاوی دستورات ارزشی جهت مهندسی زندگی فردی، جمعی و اجتماعی انسان است.

مبانی دین شناختی و ارزش شناختی نظریه تعلق فاعلی در ارتباطات، علاوه بر تبیین ماهیت ارتباطات و ویژگی های آن، به اصول ارزشی و مبانی اسلامی ارتباطات انسانی در سیر صعود و نزول نظر دارد.

مبانی نظری که به صورت عقلی و فلسفی بتواند دخالت متن دین و نظام ارزشی آن را در تفسیر تعلق فاعلی ارتباطات و در مقیاس نظام هستی، انسان و جامعه، تبیین دینی و تحلیل اسلامی نماید، می توان آن نظریه را فلسفه مبتنی بر دین شناسی و ارزش شناسی ارتباطات اسلامی نامید.

بی‌شک، ضروری است که نسبت به شاخص ترین مبانی و اصول دین شناسی و ارزش شناسی ارتباطات بر اساس نظریه تعلق فاعلی، مستند به آموزه های دینی واکاوی صورت بگیرد.

از همین روی انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه های علمیه پس از تایید هیئت علمی و با ارزیابی علمی عالی، کتاب؛ «مبانی دین شناختی و ارزش شناختی نظریه تعلق فاعلی در ارتباطات» را، با نویسندگی حجت الاسلام علی نهاوندی، رییس کمیته علمی رسانه و فضای مجازی انجمن به تصویب رساند.

«مبانی دین شناختی و ارزش شناختی نظریه تعلق فاعلی در ارتباطات» منتشر شد


محورهای این کتاب عبارتند از:
- نسبت دین و ارتباطات
- ارزش شناسی ارتباطات با تاکید بر نظریه تعلق فاعلی،
- مدل داعویت مبتنی بر نظریه اسلامی ارتباطات،
- جریان داعویت در نظام هستی،

این کتاب در قطع رقعی در ۱۸۷ صفحه، توسط انتشارات نشر نور معارف به چاپ رسید.

در حال حاضر می توان این کتاب را به آدرس قم، ساختمان ناشران، واحد G12، به شماره 02537742070 برای طلاب و فضلای حوزوی با ۳۰ درصد تخفیف تهیه کرد.

ارسال نظرات