۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۷۱۲۰۳۹
مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه تشریح کرد؛

پیگیری ۴ محور در سفر مدیر حوزه به کشور‌های اروپا

پیگیری ۴ محور در سفر مدیر حوزه به کشور‌های اروپا
حسینی کوهساری در گزارشی از سفر آیت الله اعرافی به اروپا گفت: در این سفر چهار محور ادیانی، حوزوی المصطفایی، علمی و دانشگاهی و انقلاب طراحی شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری که به همراه آیت الله اعرافی به اروپا سفر کرده بود، در جلسه شورای معاونین مرکز مدیریت حوزه های علمیه در گزارشی از این سفر، بیان کرد: در این سفر چهار محور ادیانی، حوزوی المصطفایی، علمی و دانشگاهی و انقلاب طراحی شد.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه، با بیان این که سعی شده بود که بعد علمی در سفر دیده شود، بیان کرد: در محور ادیانی صرفا واتیکان و مسیحیت مبنا نبود، و دیداری با شورای جهانی کلیساها متشکل از بیش از ۷۰۰ میلیون مسیحی غیر کاتولیک واقع شد؛ در بخش حوزوی، المصطفایی، دیداری با اتحادیه علمای شیعه اروپا و فارغ التحصیلان المصطفی و تنها حوزه علمیه اروپا برقرار شد؛ در بخش علمی دانشگاهی، با دانشگاه لیدن هلند، انتشارات بریل، موسسه پیزای؛ انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه سفر هر چه بهتر واقع شود، از قبل مطالعاتی صورت گرفت و نتیجه آن ۶ جزوه شد، تحت عنوان پرونده های پاپ، واتیکان، شورای جهانی کلیسا ها و...، با حدود ۳۰ نفر از شخصیت های حوزوی گفت و گو شده و اطلاعاتشان گردآوری شد؛ ۴ جزوه در حوزه تحت عنوان برنامه راهبردی حوزه های علمیه، درختواره رشته ای حوزه ها، درختواره آموزش های کاربردی و سند طرح گفتمان انقلاب اسلامی به زبان انگلیسی ترجمه شدند.

حجت الاسلام و المسلمین کوهساری با اشاره به تشکیل قرار گاه رسانه ای، گفت: برای مدیریت مباحث رسانه ای سفر، قرارگاه رسانه ای با محوریت مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه، تشکیل شده و مجموعه ای از عوامل هماهنگ بودند؛ در این اقدام بین المللی با هماهنگی سطوح مراجع، نهادهای حوزوی و بین المللی و وزارت خارجه در تمام سطوح و تمام سفرای خارجی و رایزن های فرهنگی، مکاتبه، هماهنگی و رایزنی شده بود.

وی تصریح کرد: آیت الله اعرافی جلساتی مستقل و دیدارهایی با سه وزیر و چهار رئیس شورای پاپی (کاردینال) علوم اجتماعی، گفتگوی ادیان، علوم تاریخی و رؤسای چندین دانشگاه، مجمع دکترین ایمان و مجمع کلیساهای شرق داشتند؛ که به اذعان مجموعه سفارت ایران، بعد از انقلاب هیچ دیداری حتی در حد رؤسای جمهور در این سطح دیدار کاری نداشتند.

استاد حوزه علمیه، این دیدار را اولین دیدار رسمی حوزه های علمیه دانست و بیان کرد: جلسات و دیدارها با دانشگاه لیدن بسیار قابل استفاده بود؛ دانشگاه لیدن یکی از معتبرترین مراکز علمی اروپا در مواجهه با دنیای اسلام است که ۱۰ جلد دایرة المعارف اسلام و ۵ جلد دایرة المعارف قرآن دارد و منبع برای مطالعات اسلام شناسی و قرآن شناسی است.

ارسال نظرات