۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۷۱۲۰۵۷

انتقاد نماینده ولی فقیه در لرستان از وجود توسعه نامتوازن در این استان

انتقاد نماینده ولی فقیه در لرستان از وجود توسعه نامتوازن در این استان
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به وضع بیکاری، واحدهای تولیدی تعطیل شده و موضوع کم آبی اشاره کرد و گفت: مردم از توسعه نامتوازنی که وجود دارد جانشان به لب آمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، صبح امروز در دیدار معاون حفاظت و بهره‌برداری حوزه کرخه گفت: آب، یک مسئله ملی است،

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه امسال کمبود آب در دو استان لرستان و خوزستان مطرح شد، افزود: لرستان و خوزستان دو اقلیمی‌اند که سرنوشت مشترکی دارند و هر تصمیمی که در مورد رفع کمبود آب در خوزستان گرفته شود در لرستان هم باید مورد ملاحظه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: موضوع آب یک موضوع چندوجهی است و نمی‌توان به موضوع آب نگاه تک بعدی داشت چراکه چند میلیون نفر در تمام طول سال با کم آبی روبرو هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی یادآور شد: وضعیت استان لرستان به گونه‌ای است که در زمستان گرفتار سیل و تخریب و در تابستان گرفتار کمبود آب می‌شویم.

وی به دوگانگی‌ها در سیاست‌های اعمال شده در بحث محدودیت‌های کشت و استفاده از حق آبه اشاره کرد و گفت: مردم لرستان وقتی می‌بینند که آب زاینده رود برای کشت بهاره در اصفهان باز شده و عده‌ای به آنجا رفته و قرارداد بسته‌اند و تعهداتی برای آنها از سوی دولت ایجاد شده و امتیازاتی به آنها داده شده است این دوگانگی‌ها را کاملا متوجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه لرستان در یک محرومیت کامل به سر می‌برد، بیان کرد: مردم استان لرستان در بحث توسعه نامتوازنی که وجود دارد جانشان به لب آمده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان به بیکاری جوانان لرستان و تعطیلی واحدهای تولیدی و کارخانجات استان و ناامید شدن جوانان از اشتغال اشاره کرد و گفت: مردم سرمایه اصلی نظام هستند و باید تا جایی که می‌توانیم آنها را راضی نگه داریم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تصریح کرد: هر تصمیمی که در استان گرفته می‌شود باید به شکلی باشد که عملیاتی شود و تقابل بین عموم مردم و نظام و قوای سه گانه ایجاد نکنیم./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات