۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۷۱۲۱۵۷
سخنگوی دولت:

دومین استعفای عبدالملکی مورد موافقت قرار گرفت

دومین استعفای عبدالملکی مورد موافقت قرار گرفت
بهادری جهرمی گفت: روز گذشته وزیر کار دومین بار متوالی استعفای خود را تقدیم رییس‌جمهور کرد که دومین بار مورد موافقت رییس‌جمهور قرار گرفت.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت صبح امروز سه شنبه (24 خرداد ماه) در نشست خبری، با اشاره به مصوبات هیات دولت، اظهار داشت: دومین آیین نامه در راستای تحقق شعار سال آیین نامه دانش بنیان و اشتغال آفرینی در حوزه سلامت به تصویب رسید و محور اصلی توانمند سازی شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت است و همچنین دو آیین‌نامه تحقق شعار سال در سایر دستگاه ها در دستورکار دولت است.

وی با اشاره به تغییر ترکیب شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، افزود: این پیشنهاد از سوی وزیر امور خارجه مطرح شده بود مبنی بر تغییر ترکیب این شورا برای تقویت بیشتر و که معاونت علمی رییس‌جمهور و رییس ستاد کل نیروهای مسلح به این شورا اضافه شدند.

سخنگوی دولت گفت: در امتداد دیپلماسی منطقه ای شاهد سفر روسای جمهور تاجیکستان و ونزوئلا به کشور بودیم که امروز نیز میزبان رییس‌جمهور ترکمنستان هستیم و هفته آینده نیز میزبان رییس‌جمهور قزاقستان هستیم.

بهادری جهرمی تصریح کرد: روز گذشته وزیر کار دومین بار متوالی استعفای خود را تقدیم رییس‌جمهور کردند که دومین بار نیز مورد موافقت رییس‌جمهور قرار گرفته شد و آقای زاهدی وفا از امروز به عنوان سرپرست وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی منصوب شدند.

وی ادامه داد: آقای عبدالملکی از دولت جدا نخواهد شد و قرار است به عنوان مشاور رییس‌جمهور با دولت همکاری کند.

سخنگوی دولت با اشاره به اعتراضات کسبه درباره مالیات دستگاه هایpos، تاکید کرد: دولت برای محاسبه مالیات مکلف بوده بر اساس قانون تراکنش پوزها را مدنظر قرار دهد. مبنای دولت در بررسی مالیات  همکاری و همیاری با اصناف است. به عنوان مثال حدود یک میلیون نفر که مشمول مالیات بودند ۵۵۰ هزار نفر از این عزیزان از پرداخت مالیات معاف شدند. 

وی با بیان اینکه مبنای دولت همکاری با اصناف به ویژه اصناف خُرد است‌، بیان داشت: نکته دوم اینکه رئیس جمهور تاکید دارند که اساس کار  باید بر مدار و اعتماد با بازاریان و خوداظهاری آنها باشد.

بهادری جهرمی تاکید کرد: میزان افزایش قراردادهای کاری ۵۷ درصد بوده است. از این رو این ۵۷ درصد در عمل بیشتر هم خواهد شد و بعضا به ۶۰ درصد نیز خواهد رسید.

سخنگوی دولت گفت: در حوزه بازنشستگان در خصوص حداقل بگیران و افرادی که بیشترین فشار تورم به آنها وارد خواهد شد، برای آنها نیز همین افزایش حقوق مصوب شورای عالی کار در نظر گرفته خواهد شد.

وی تصریح کرد: برخی بازنشستگان مکاتبه هایی با رئیس جمهور داشتند، مشی رئیس جمهور این است که تمام مطالب که به او ارسال می‌شود را مطالعه کند.

سخنگوی دولت ادامه داد: در حوزه بازنشستگان هم حداقل بگیران یعنی کسانی که بیشترین فشار تورم به آنها وارد می شود، حداقل دریافتی آنها به ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می رسد. بحث بازنشستگان در سایر سطوح بازنشستگی است و برای این عزیزان به صورت پلکانی افزایش حقوق در نظر گرفته شد. بازنشستگان کشور محدود به بازنشستگان تامین اجتماعی نیستند و بازنشستگان کشوری و لشکری افزایش ۱۰ درصدی حقوق داشتند و باید میان آنها با یکدیگر تناسب وجود داشته باشد.

بهادری جهرمی با اشاره به تغییر قیمت بنزین، بیان داشت: برای بار چندمین بار از این تریبون اعلام میکنم که دولت قصدی برای افزایش بنزین ندارد و نخواهد داشت و اگر بخواهد چنین اقدامی انجام دهد قبل از انجام حتما به اطلاع مردم خواهد رساند و جمع آوری کارت سوخت ها نیز به صورت موردی و به علت قاچاق سوخت بوده است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: در این دولت شاهد خاموشی های گسترده نبودیم اما متاسفانه رکورد مصرف برق در کشور بالا رفته است ولی دولت برنامه هایی برای مدیریت برق در دستور کار دارد.

ارسال نظرات