۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۷۱۲۲۰۳
طی سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ صورت گرفت؛

بکارگیری ۵۶ هزار مبلغ اعزامی و بومی توسط سازمان اوقاف

بکارگیری ۵۶ هزار مبلغ اعزامی و بومی توسط سازمان اوقاف
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف گفت: طی سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ بیش از ۵۵ هزار و ۹۰۰ نفر مبلغ اعزامی و بومی در کشور و در مناسبت‌های مختلف بکار گرفته شدند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام هادی شفیع‌زاده در آیین تجلیل از همسران سرگروه‌ها و معاونین تبلیغی اعزام مبلغ سازمان اوقاف که در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد اظهار کرد: باید به گونه‌ای زندگی کنیم که قدر زندگی در جوار آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) را بدانیم و در روز قیامت، شرمنده نشویم.

وی افزود: اگر صبر و شکیبایی خانواده مبلغان نبود، امروز شاهد شکوفایی امر تبلیغ نبودیم.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه به خاطر شیوع کرونا طی دو سال اخیر، بقاع متبرکه و مساجد با تعطیلی روبرو بودند گفت: به این ترتیب فضای تبلیغی هم با محدودیت مواجه شد و اگر توجه مدیران سازمان اوقاف و تلاش جهادی مبلغان و خانواده‌هایشان نبود، نمی‌توانستیم بار تبلیغ را از زمین بلند کنیم.

وی ادامه داد: اسفند 1398 بیماری کرونا در ایران شیوع پیدا کرد و متعاقب آن، طرح آرامش بهاری نوروز 99 هم برگزار نشد ولی طرح ضیافت الهی با همه محدودیت‌ها اما با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی اجرایی شد و امروز هم افتخار می‌کنیم که طی دو سال اخیر، مناسبتی نداشتیم که توفیق کار تبلیغی در آن از مجموعه سازمان اوقاف سلب شده باشد.

حجت الاسلام شفیع‌زاده با اشاره به برخی برنامه‌های تبلیغی سازمان اوقاف عنوان کرد: در سال 98 دوره‌های آموزشی متعددی با حضور 4 هزار و 700 نفر برگزار شد، در سال بعد از آن هم 5 هزار و 900 نفر و در سال 1400 نیز 9 هزار و 100 نفر در این دوره‌ها شرکت کردند.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه به عملکرد این سازمان در زمینه اعزام مبلغان دینی اشاره و ابراز کرد: از سال 1397 تا پایان 1400، 21 هزار و 500 نفر از قم با مدیریت، جانمایی و ارزیابی عملکرد به مناطق مختلف کشور اعزام شدند.

وی گفت: همچنین طی این مدت، 34 هزار و 400 نفر مبلغ بومی هم از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه بکار گرفته شدند.

ارسال نظرات