۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۷۱۲۲۱۹
مدیر مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه های علمیه تشریح کرد؛

گزارشی از برگزاری دوره تربیت مشاوره ازدواج

گزارشی از برگزاری دوره تربیت مشاوره ازدواج
حجت الاسلام رضایی به تشریح گزارشی از برگزاری دوره تربیت مشاوره ازدواج پرداخت و گفت: هدف ما از شبکه سازی، آموزش چگونگی ازدواج صحیح و آموزش مهارت زندگی به طلاب است.

حجت الاسلام مجتبی رضایی مدیر مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری دوره تربیت مشاوره ازدواج گفت: این دوره با هدف تشکیل شبکه مربیان ازدواج طلاب بود که به دنبال هم افزایی و وحدت رویه در آموزش های پیش از ازدواج در حوزه علمیه هستیم.

وی با تاکید بر حضور اساتید سطوح عالی در این دوره تربیتی ابراز کرد: دوره تربیت مربی ازدواج با حضور 135 نفر از اساتید سطوح عالی و مشاوران مدارس برگزار و همچنین از  همه شخصیت های حوزوی که در عرصه ازدواج فعال بودند نیز برای حضور دعوت شد.

مدیر مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه با اشاره به اینکه دوره آموزشی در دو روز برگزار شده است، اظهار کرد: آمادگی های پیش از ازدواج در پنج جلسه، نقش مزاج در ازدواج، سلامت جنسی و ازدواج، تکنیک های برگزاری کارگاه موفق از سرفصل های آموزشی این دوره بود.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه این دوره در مجتمع فرهنگی نور برگزار شد، عنوان کرد: این دوره از سوی مدیریت مشاوره و خانواده مرکز مدیریت حوزه های علمیه صورت گرفت که مدعوین از سراسر کشور و از اساتید برجسته این حوزه بودند که به تصریح شرکت کنندگان و ارزیابی صورت گرفته این دوره از نمره نسبتاً بالایی برخوردار گشته است.

وی با اشاره به آمار ازدواج در کشور تصریح کرد: هدف ما از شبکه سازی آموزش چگونگی ازدواج صحیح و آمادگی برای ازدواج  و آموزش مهارت زندگی به طلاب حوزه علمیه است که اگر افراد با این پیوند های فرهنگی و آموزشی ازدواج کند قطعاً 20 درصد طلاق ها کاهش می یابد.

مدیر مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه افزود: در مجموع آمار ازدواج و طلاق در جامعه میزان ازدواج طلاب بالاتر و درصد طلاق ها به مراتب کمتر است و مرکز مشاوره حوزه علمیه تلاش می کند با آموزش مهارت های لازم پیش از ازدواج و حتی بعد از آن میزان ثبات زندگی طلاب در وهله اول و سپس عموم جامعه به بالاترین حد و میزان خود برساند.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به برگزاری دوره های تابستانه این مرکز حوزوی خاطرنشان کرد: دوره های تابستانه این مرکز از 25 تیرماه تا 5 مرداد برگزار می شود همچنین دوره 5 روز دیگری نیز از ابتدای شهریورماه برگزار خواهد شد که این دوره ها در حقیقت دوره کارورزی برای افرادی است که سابقاً در کلاس های مشاوره این مرکز شرکت داشته اند.

ارسال نظرات