۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۷۱۲۳۵۳
کوثری در گفت‌وگو با رسا عنوان کرد؛

آژانس بین المللی انرژی اتمی؛ سازمانی فنی و تخصصی یا نهادی سیاسی

آژانس بین المللی انرژی اتمی؛ سازمانی فنی و تخصصی یا نهادی سیاسی
نماینده مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن قطعنامه ضد ایرانی آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت: آژانس، قطعنامه هایی بدون نظر کارشناسی و تنها با دیدگاه سیاسی صادر می کند.

محمد اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن محکومیت قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی به جای سازمان فنی و تخصصی به یک نهاد سیاسی تبدیل شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: در واقع باید آژانس بین المللی انرژی اتمی مسائل فنی و تخصصی مراکز هسته ای کشورها را بررسی کند و گزارش به شورای امنیت سازمان ملل ارائه دهد، اما این آژانس قطعنامه هایی بدون نظر کارشناسی و تنها با دیدگاه سیاسی صادر می کند.

وی با انتقاد از رفتار دوگانه شورای حکام آژانس انرژی اتمی، اظهار کرد: ناظران آژانس بین المللی انرژی اتمی از تمام مراکز هسته ای ایران بازدید کردند و مسؤولان ایران به تمام سؤالات و ابهامات مأموران این آژانس پاسخ داده، اما آنها صداقتی از خود نشان ندادند و در نهایت شورای حکام آژانس انرژی اتمی قطعنامه ای علیه ایران صادر کرد.

کوثری بر لزوم موضع گیری قاطع مسؤولان کشور در برابر قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس انرژی اتمی تأکید کرد و افزود: مسؤولان کشور باید اقدامات قاطعانه ای در برابر این قطعنامه ضد ایرانی انجام دهند تا اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی بداند که باید در چارچوب وظایف قانونی خود عمل کند.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی ایران مذاکره برای مذاکره را قبول نخواهد کرد، تصریح کرد: مذاکرات جدید هسته ای همانند مذاکرات سالیان قبل نخواهد بود که هر خواسته و معاهده ای که کشورهای اروپایی مصوب کنند نظام اسلامی ایران بپذیرد، بلکه مسؤولان دیپلماسی کشور تنها از مذاکراتی که منافع ملی را تضمین می‌کند، حمایت خواهند کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: کشور ایران به تمام تعهداتی که در برجام داده عمل کرده، اما آمریکا و کشورهای اروپایی به هیچ کدام از تعهدات خود پایبند نبودند، از این رو در مذاکرات پیش رو باید کشورهای اروپایی تمام تحریم های ضد ایرانی را بردارند تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

کوثری با اشاره به واکنش مجلس شورای اسلامی به قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه ای این قطعنامه ضد ایرانی را محکوم کردند.

ارسال نظرات