۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۷۱۲۳۷۰

عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه اقدامی نامعقول است

عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه اقدامی نامعقول است
تهران – ایرنا – خبرگزاری رویترز گزارش داد: «الکساندر لاورنتیوف» (Alexander Lavrentyev) فرستاده ویژه روسیه در سوریه نسبت به انجام احتمالی عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه ابراز نگرانی و آن را اقدامی نامعقول دانست.

به گزارش  خبرگزاری رسا به نقل از روز چهارشنبه ایرنا، رویترز  در ادامه  افزود: فرستاده ویژه روسیه در سوریه همچنین گفت که عملیات احتمالی  نظامی ترکیه در سوریه می تواند موجب تشدید و بی ثباتی وضعیت در سوریه شود.

رویترز گزارش داد: لاورنتیوف همچنین گفت که مسکو دیگر ژنو سوئیس را مکانی مناسب برای انجام مذاکرات سوری ها نمی داند.

مقام روس: عملیات نظامی ترکیه در سوریه معقولانه نیست

رویترز افزود: آنکارا اعلام کرده که باید در سوریه دست به اقدام بزند چرا که واشنگتن و مسکو وعده های خود را مبنی بر عقب راندن گرو های کرد از مرز های این کشور تا فاصله ۳۰ کیلومتری زیرپا نهاده اند و اکنون کنترل گرو ه های کرد دراین نواحی افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، درحالی فرستاده ویژه روسیه در سوریه درباره عملیات احتمالی نظامی ترکیه در سوریه ابراز نگرانی می کند که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه پیشتر اعلام کرد که این کشور به زودی عملیاتی را برای ایجاد «منطقه امن» در عمق ۳۰ کیلومتری مرز ترکیه با سوریه در جنوب کشورش انجام خواهد داد.

درهمین حال  یک منبع سوریه از تقویت مواضع ارتش سوریه در مقابل اقدامات ترکیه در تقویت حضور نظامی خود در ریف های حلب و الحسکه در شمال و شمال شرقی سوریه خبر داد.

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، یک منبع میدانی سوریه اعلام کرد: ارتش سوریه مواضع و نیروهای خود را در برابر اقدام ترکیه در تقویت نیرو و ادوات نظامی خود در شهر اعزاز در ریف شمالی حلب تقویت و استحکامات خود را افزایش داد.

وی افزود: نیروهای ترکیه با تریلرهای حامل تانک و ستون هایی از نفربرهای زرهی و خودروهای دو دیفرانسیل مجهز به تیربارهای سنگین وارد شهر اعزاز شدند.

این منبع افزود: نیروهای اشغالگر ترکیه افراد مسلحی از شهر عفرین در ریف شمالی حلب و مناطق اطراف آن را به یگان های خود ملحق کردند. این عناصر مسلح وابسته به گروه تروریستی موسوم به "لواء عاصفه الشمال" (تیپ توفان شمال) هستند و شمار آنها بیش از ۲۵۰۰ نفر است.

ارسال نظرات