۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۷۱۲۴۵۱
شاهچراغی:

دشمن به دنبال تغییر ذائقه فرهنگی مردم قم است

دشمن به دنبال تغییر ذائقه فرهنگی مردم قم است
استاندار قم با اشاره به اینکه دشمن به دنبال تغییر ذائقه فرهنگی مردم قم است، گفت: دشمن در این راستا فعالیت های گسترده ای در زمینه پوشش و سبک زندگی آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم عصر امروز در جلسه شورای اداری استان قم که با حضور رییس قوه قضاییه در ساختمان آموزشی قوه قضاییه برگزار شد، گفت: دشمن با برنامه ریزی گسترده به دنبال تغییر ذائقه فرهنگی و دینی مردم قم بوده و در این راستا فعالیت های گسترده ای در زمینه پوشش و سبک زندگی آغاز کرده است.

وی با اشاره به رفع موانع سرمایه گذاری خارجی در قم اظهار کرد: دستگاه قضایی نسبت به رفع موانع سرمایه‌گذاری خارجی در قم نگاه ویژه ای داشته باشد، چراکه با توجه به مراکز زیارتی و نزدیکی به پایتخت از ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری برخوردار است.

استاندار قم ظرفیت نیروی انسانی را یکی از مزیت‌های بی‌بدیل و کم نظیر استان قم برشمرد و عنوان کرد: مساله مهاجرت از داخل و خارج از کشور به این استان یکی از مسائل اساسی است که باید به آن توه ویژه ای داشت.

وی با اشاره به مهاجر پذیر بودن شهر قم اظهار کرد: حدود ۲۰۰ هزار نفر از این اتباع مجوزات قانونی سکونت در قم را دارا می باشند؛ نخبگان اتباع یکی از ویژگی ها و مزیت های قم به شمار می رود که شایسته است زمینه برای نقش آفرینی آنها در مسیر پیشرفت و توسعه قم فراهم شود.

استاندار افزود: به دلیل ویژگی مهاجرپذیری شهر قم طی سال‌های اخیر شاهد افزایش قیمت‌های منطقه‌ای به خصوص در بازار مسکن بوده‌ایم.

شاهچراغی با اشاره به معضلات اجتماعی حاشیه نشینی در شهر قم تصریح کرد: از آنجایی که قم قبل از انقلاب اسلامی مغضوب رژیم شاهنشاهی بود، با مشکلاتی در برخی شاخصه های اجتماعی مانند حاشیه نشینی و محلات کم برخوردار مواجه هستیم.

استاندار قم با تأکید بر اینکه از مجموع ۱۴۵ پروژه مطرح شده در قالب سفر رییس جمهور حدود ۳۰ طرح را پروژه‌های کلان مانند فرودگاه، متروپل و حاشیه نشینی تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: در سفر سال گذشته رییس جمهوربه قم ۲ هزار و ۱۶ میلیارد تومان اعتبار نقدی پیش بینی شده که تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان از آن تخصیص یافته است؛ ۱۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات نیز در قالب این سفر به این استان اختصاص یافت.

شاهچراغی در پایان ضمن پرداختن به مباحث فرهنگی و اقتصادی تصریح کرد: وجود مؤسسات علمی و فرهنگی، حوزه علمیه و معیشت طلاب نیز از مباحث مهم پیش روی استان قم است.

ارسال نظرات