۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۷۱۲۵۰۱
آیت الله نوری همدانی:

بخش مهمی از مشکلات جامعه مربوط به بانک ها و مسئله ربا است

بخش مهمی از مشکلات جامعه مربوط به بانک ها و مسئله ربا است
حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: مردم ستون دین هستند و در تمام صحنه ها حضور فعال دارند از این رو باید در راس امور مسئولان، خدمت به مردم باشد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به عهدنامه امیرالمومنین به مالک اشتر منصب قضا و جایگاه قضاوت را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: حضرت امیرمؤمنان علی(ع) به مالک اشتر فرمودند: کسانی را برای قضاوت انتخاب کن که در میان مردم افضل باشند و در رفع مشکلات مردم دلسوز و در هنگام اجرای حکم قاطع باشند. از این رو باید کسانی برای قضاوت انتخاب شوند که قاطع ترین افراد باشند و قوانین حقوقی را به خوبی بدانند.

وی در ادامه پشتیبانی از قضات را بسیار ضروری دانسته و یکی از راه های اجرای عدالت در جامعه را وجود قضات آگاه و دلسوز بیان و خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد مشکلات مردم با جدیت حل و فصل شود تا در جامعه تبعیض و بی عدالتی ریشه کن شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه با تاکید بر خدمت رسانی به مردم ابراز داشت: باید بدانیم ستون دین مردم می باشند و مردم سرافراز ایران در تمامی صحنه‌ها پشتیبان نظام مقدس اسلامی بوده و هستند و در تمام صحنه ها حضور فعال دارند از این رو باید در راس امر خدمت به مردم مورد توجه قرار گیرد و مشکلاتشان رفع شود.

این مرجع تقلید پیاده سازی آرمان های امام راحل را یکی از خواسته های مهم مردم و روحانیون بیان کرد و با انتقاد از بعضی نارسایی های موجود به مسئله گرفتن دیر کرد در بانک ها اشاره کرد و افزود: در اسلام ربا حرام است، نباید جامعه اسلامی بدان گرفتار شود.

وی با اشاره به آثار سوء ربا بر جامعه خاطرنشان کرد: ربا هر جامعه ای را به تباهی و گمراهی می کشاند تولید و اقتصاد را نابود و باعث گسترش فقر در میان اقشار جامعه می شود، متاسفانه بخش مهمی از مشکلات جامعه مربوط به بانک ها و مسئله ربا می باشد و بنده بارها در این رابطه تذکر داده ام.

این مرجع تقلید با تجلیل از خدمت صورت گرفته در دستگاه قضا گفت: تحول در دستگاه قضا در دوران شما محسوس است فکر و اندیشه شما در دستگاه قضا تاثیر گذار بوده و اینکه شما شخصاً پیگر مشکلات مردم هستید یکی از نقاط قوت شماست.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای رییس دستگاه قضا اظهار داشت: امیدوارم با همت و تلاش شما شاهد اجرای عدالت در جامعه باشیم باید توجه داشت اجرای عدالت در جامعه امری مشکل است ولی نباید از اجرای آن غفلت کرد و دست از تلاش برداشت.

ارسال نظرات