۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۷۱۲۵۰۴
آیت الله سعیدی:

انتقاد مردم نسبت به مشکلات، دلسوزانه و برای تقویت نظام است

انتقاد مردم نسبت به مشکلات، دلسوزانه و برای تقویت نظام است
امام جمعه قم گفت: اگر مشکلات اقتصادی مردم را رنج می‌دهد یا به دلیل ناکارآمدی انتقاد می‌کنند به خاطر دلبستگی به اسلام و ایران و برای تقویت نظام است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمد سعیدی، امام جمعه شهر مقدس قم در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه شهر قم با اشاره ویژگی‌های منافق در آیات ۴۴ و ۴۵ سوره توبه گفت: وقتی مؤمنین امر به جهاد می‌شوند، به دنبال بهانه و اجازه گرفتن برای ترک جبهه نمی‌روند.

وی ادامه داد: منافقین نیز می‌آیند از پیامبر اجازه می‌خواهند تا به جبهه نروند؛ چون ایمان آن‌ها به قیامت و خدا ضعیف است در نتیجه برای حضور در جبهه‌های مقاومت انگیزه‌ای ندارند و مهیای خروج برای جنگ با دشمنان نیستند.

آیت الله سعیدی آیات ۴۴ و ۴۵ سوره توبه را نشانه‌ای از نشانه‌های منافقین دانست و توضیح داد: نشانه‌هایی که در این آیه بیان شده است منحصر به مؤمنین و منافقان زمان رسول اکرم نیست؛ حتی این حالت‌های منافقین نیز به میدان جنگ اختصاص ندارد و ممکن است در حالت‌های دیگری نیز چنین ویژگی‌هایی را داشته باشند.

وی افزود: برای شناخت مؤمنان راستین از مدعیان دروغین باید بدانیم که مؤمن فردی شجاع، مصمم و عازم برای انجام وظایف الهی است، در حالی که منافق بزدل، ترسو، متحیر و برای فرار از انجام وظیفه به دنبال عذرتراشی است.

امام جمعه شهر مقدس قم با اشاره به روز جهاد کشاورزی ابراز داشت: برنامه ریزی و نظارت با کمک مردم در این امر و امور دیگر کشاورزی ضروری است.

وی با اشاره به سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی خاطرنشان کرد: محتوای تبلیغ باید بر اساس قرآن و کلام عترت باشد؛ چون هیچ سخن و کلامی مانند کلام خدا و سخن اهل بیت در میان مردم و دل‌های مردم نفوذ ندارد.

آیت الله سعیدی با اشاره به حدیثی از امام رضا بیان داشت: اگر مردم کلام زیبای ما را بشنوند متابعت می‌کنند؛ تبلیغ یک فن و تخصص است به تعلیم و فراگیری نیاز دارد و مبلغین باید با زمان و مکان و به ابزار گوناگون مناسب که نیاز دارند مجهز باشند تا تبلیغشان نافذ شود و همچنین باید توجه کنند که تبلیغ آن‌ها باید برای خدا و احیای امر اهل بیت صورت پذیرد.

وی افزود: پنج شنبه دوم تیرماه مصادف با ۲۳ ذی قعده روز مخصوص زیارتی امام هشتم است که آن حضرت پیرامون اهمیت و جایگاه زیارت خود فرمودند کسی که بار سفر را ببندد و به سوی زیارت من بیاید، دعای او مستجاب و گناهان او آمرزیده شده و کسی که مرا در این بقعه زیارت کند مثل زیارت رسول الله است.

امام جمعه شهر مقدس قم با بیان شناخته شدن خائنان و مزدوران دشمن برای مردم ایران گفت: هویت خائنان به اسلام و مکتب اهل بیت و ایران که به مثابه مزدوران و دنباله‌های آمریکا و صهیونیسم در رسانه‌ها بر علیه اسلام و مکتب اهل بیت و ایران اسلامی لجن پراکنی و دروغ پردازی می‌کنند برای ملت ایران آشکار شده است و مردم ایران دشمنان خود را می‌شناسند.

وی ادامه داد: ملت ایران پیوند عمیق خود با اسلام و مکتب اهل بیت را از دیرباز نسبت به حضرت بقیه الله و عشق خود را به این مرز و بوم بار‌ها ثابت کرده‌اند که روز به روز شعله این عشق فروزان‌تر می‌شود.

آیت الله سعیدی با اشاره به میزان محبوبیت سرود سلام فرمانده در میان نسل جوان خاطرنشان کرد: مردم ولایت مدار ما هرگز به چند فرومایه سقوط کرده در دامن شیاطین اجازه نمی‌دهند که در مقابله با اسلام و ایران همسو با دشمنان از آرمان‌های ملت ایران هویت زدایی کنند.

وی با اشاره به سخنرانی حضرت آیت الله خامنه‌ای در سالروز ۱۴ خرداد ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب ابعاد شخصیتی و آرمان‌ها و خط امام را عالمانه، حکیمانه و عاشقانه تبیین می‌فرمایند و هربار سخنی نو و متناسب با شرایط زمان و اقتضائات روز را بیان می‌کنند که راه حل مشکلات کشور پیروی از خط امام و ولایت فقیه و عملیاتی نمودن رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب است.

امام جمعه شهر مقدس قم با اشاره به مسأله ارتجاع که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی روز ۱۴ خرداد بیان کردند توضیح داد: ارتجاع در عصر حاضر به معنای پیروی از سبک زندگی غربی است که این عنوان از فرهنگ قرآن، تاریخ اسلام و سیره اهل بیت برگرفته شده و مفهوم ارتجاع و خطر بازگشت به جاهلیت بار‌ها مورد تأکید قرآن کریم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: حضرت صدیقه کبری در خطبه فدکیه همین خطر بازگشت مردم به جاهلیت در اثر کفران نعمت ولایت رسول خدا را به امت اسلامی هشدار دادند؛ نیرو‌های مؤمن و انقلابی حاضر در صحنه نباید اجازه بدهند عده قلیلی با جنجال و نمایش رسانه‌ای به ایجاد دلسردی اقدام کنند و واقعیت ملت مؤمن ایران را وارونه نشان بدهند.

آیت الله سعیدی با اشاره به وفاداری ملت ایران به اسلام و مکتب اهل بیت بیان کرد: اگر مشکلاتی در مسائل اقتصادی مردم عزیز ما را رنج می‌دهد و یا به دلیل ناکارآمدی مدیری، انتقاد می‌کنند به خاطر دلبستگی مردم به اسلام و ایران و برای حل مشکلات و تقویت کارآمدی نظام اسلامی است که متأسفانه برخی با انفعال و تأثیر پذیری از فضای رسانه‌ای، تقابل بین مسؤولان، مردم و شهدا را افزایش می‌دهند.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات