۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۷۱۱۲۷۸
آیت الله حسینی بوشهری:

مسئولان به نظارت در بازار اهمیت بیشتری بدهند

مسئولان به نظارت در بازار اهمیت بیشتری بدهند
امام جمعه قم گفت: وقتی گفته می‌شود چند قلم جنس بیشتر گران نمی‌شود؛ اما مردم با گرانی کالاهای غیرمرتبط روبرو می‌شوند نشان از عدم وجود نظارت است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، امام جمعه شهر مقدس قم در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته که در مصلی قدس قم برگزار شد با بیان اهمیت مناسبت‌های پیش‌رو، عزای عمومی در روزهای چهاردهم و پانزدهم خرداد را همیشگی دانست و گفت: امام راحل یکی از این روزها را با اعلام خودشان تا همیشه اعلام عزای عمومی کردند و روز دیگر با ارتحال خودشان برای مردم به عزای عمومی تبدیل شد.

وی ادامه داد: یکی از علت‌های مهمی که امام خمینی مردم را به قیام علیه طاغوت فراخواند، ایستادگی علیه استکبار بود تا مردم حالت ذلت نداشته باشند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به توصیه وثیق امام خمینی خطاب به مسئولان درباره اهمیت حضور مردم توضیح داد: امام خمینی مردم را صاحب اصلی این انقلاب می‌دانست که مسئولان باید آن‌ها را دریابند و در مشکلات مختلف همراه آن‌ها باشند.

وی افزود: تردیدی نیست که نیت مسئولان خیر است و به دنبال این هستند که انقلاب را از وابستگی نجات بدهند؛ اما نیاز به صداقت بیشتر در گفتار و عمل است؛ چرا که مردم روی وعده‌هایی که شما می‌دهید برنامه ریزی می‌کنند و وقتی که شما برخلاف وعده‌تان عمل می‌کنید، مردم را نسبت به شما بدبین می‌کند و این زیبنده نظام اسلامی نیست.

امام جمعه شهر مقدس قم با اشاره به تلاش‌های تیم اقتصادی کشوری در نقد اجرای طرح‌ها ابراز داشت: احساس می‌کنیم که نظارت قوی وجود ندارد، وقتی که گفته می‌شود چند قلم کالا بیشتر گران نمی‌شود؛ اما مردم ناگهان با گرانی کالاهای دیگری که به این چند قلم جنس ارتباطی ندارند روبرو می‌شوند، نشان از ضعف نظارت می‌دهد.

وی ادامه داد: البته تیم اقتصادی کشور شبانه روزی درحال تلاش برای حل مشکلات مردم هستند، کسی نباید سخنی جدا از سخن اصلی بگوید و آهنگ سه قوه در این مسائل کشور باید هماهنگ باشد.

آیت الله حسینی بوشهری انتخاب آیت الله خامنه‌ای را به‌عنوان خلف و نائب بر حق امام خمینی، انتخابی شایسته و بی‌نظیر در دنیا دانست و خاطرنشان کرد: مدیریت چندین ساله رهبر معظم انقلاب در دنیا بی‌نظیر است، کاستی‌ها و نارسایی‌های موجود نیز به دلیل نقشه‌های شوم دشمنان، بی‌تدبیری و بی‌عرضگی کسانی است که در طول این سال‌ها نتوانستند با امام و رهبری همراه باشند، در میدان بمانند و به مردم خدمت کنند.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات