۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۷۱۰۶۴۶
آیت الله صدیقی مطرح کرد؛

دولت در اقتصاد خرمشهر دیگری را رقم خواهد زد/ تلاش شبانه روزی رئیسی برای حل مشکلات

دولت در اقتصاد خرمشهر دیگری را رقم خواهد زد/ تلاش شبانه روزی رئیسی برای حل مشکلات
امام جمعه موقت تهران با اشاره به طرح تحول اقتصادی دولت گفت: آیت الله رئیسی با همه وجودش در خدمت مردم است و برای معیشت مردم تلاش های شبانه روزی می کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه های عبادی سیاسی این هفته پایتخت با اشاره به تقوای الهی گفت: تقوا منشاء همه خیرات اخروی و دنیوی است و کلید همه درهای بسته رحمت است.

وی شهادت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت گفت و افزود: مقاومت حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت و حکومت دینی یکی از مسائلی بود که در آن اعصار از یادها رفته بود و این مسأله به قدری در مظلومیت و انزوا قرار داشت که تا عصر امام باقر (ع) اقتضای بیان این نکته را نداشت ولی در دوران امام صادق (ع) این حقیقت را فرهنگ سازی کردند.

آیت الله صدیقی یاد و خاطره حماسه آزادسازی خرمشهر را گرامی داشت و آن را از معجزات انقلاب برشمرد و ابراز کرد: مردم ایران و رزمندگان اسلام با صبر، مقاومت، ایمان، توکل، همدلی و توسل توانستند شهری که 575 روز در اختیار دشمن مورد حمایت شرق و غرب بود و با آخرین استحکامات نظامی آنجا را به عنوان دژی نفوذ ناپذیر در آورده بودند را زیر پرچم ولایت از دست دشمن خارج و فتح کنند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه امروز هم خرمشهرها در پیش داریم، اظهار کرد: امروز هم خرمشهرهای ما درعرصه اقتصاد و فرهنگ وجود دارد که اگر همان عشق به ولایت، اعتقاد و روحیه ایثار در بین مردم باشد که الحمدلله  چنین است، دژهای مستحکم دشمن را ویران خواهند کرد و دوباره معجزها پدید می آورند.

وی روز 4 خرداد را روز مقاومت بی نظیر مردم دزفول برشمرد و تصریح کرد: صدام و صدامیان بیش از 200 موشک راهی این شهر کردند که با این وجود ملت غیور دزفول شهر را ترک نکردند و این جلوه هایی از مقدمه ظهور امام زمان (عج) می تواند باشد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به دیدار نمایندگان ملت با رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: از مجلس توقع داریم منویات مقام معظم رهبری برای انقلابی ماندن مجلس جدی گرفته شود؛ ساده زیستی، مردمی بودن، رعایت اولویت ها، پرهیز از قوانین غیرقابل اجرا، متعبد و متشرع بودن از نشانه های یک مجلس انقلابی است.

آیت الله صدیقی حذف ارز ترجیحی را امتحانی برای مردم و مسؤولین دانست و ابراز کرد: حذف ارز ترجیحی قانون مصوب مجلس در دولت قبل بوده که آن ها قانون را اجرا نکردند و این دولت نمی خواهد قانون شکن باشد.

وی افزود: دولت به حکم مجلس و قانون ارزترجیحی را حذف کرده است و توزیع عادلانه جز از این طریق نمی شود چرا که سابقاً ارز ترجیحی را به افرادی می دادند که پولدارها را پولدارتر و طبقات ضعیف را ضعیف تر می کرد و دستاوردی برای سفره عموم مردم کشور ایران نداشت.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه امروز گرانی هست اما دولت به دنبال گشایش در سفره اقتصادی و معیشت ملت می باشد، اظهار داشت: نابرده رنج گنج میسر نمی شود باید صبور بود چرا که با شناخت ما از آیت الله رئیسی می دانیم که ایشان با همه وجودش در خدمت مردم است و برای معیشت مردم تلاش های شبانه روزی می کند.

آیت الله صدیقی گرانی در تمام دنیا را معلول اموری برشمرد و ابراز کرد: مسأله جنگ اوکراین و قطع صادرات گندم توسط برخی از کشورها یکی از دلایل گرانی های اخیر در نیا است که براین اساس طرح های اقتصادی دولت را می طلبید.

وی با بیان اینکه دولت های سابق برای اینکه وجیه المله بمانند زیرساخت ها را از بین می بردند، بیان کرد: این دولت شجاعت کرده و جلو آمده اما باید چاره جویی کرد و به خدا شهادت می دهم که هم مقام معظم رهبری از این موضوع آزرده است و هم دولت از خود شما است و گرفتاری های ملت را درک می کند.

امام جمعه موقت تهران بیست و دومین سالگرد پیروزی لبنان بر صهیونیست ها را به مردم لبنان تبریک گفت و تصریح کرد: ملت لبنان زیر پرچم مقاومت اولین مزه تلخ شکست را در جان صهیونیست ها سرازیر کردند و با شکست مفتضاحنه صهیونیست ها شاخ آمریکا شکست.

ارسال نظرات