۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۷۱۲۵۴۴

حمله پهپادی ترکیه به اعضای «پ ک ک»

حمله پهپادی ترکیه به اعضای «پ ک ک»
تهران - ایرنا - منابع عراقی در پی وقوع انفجار مهیب صبح امروز (جمعه) در استان سلیمانیه، حمله پهپادی ترکیه به یک دستگاه خودرو حامل اعضای «پ ک ک» را علت انفجاز مهیب اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایرنا از شبکه «السومریه نیوز»، یک مقام امنیتی جزئیات انفجاری که اوایل روز جاری در منطقه «کلار» استان  سلیمانیه رخ داد را فاش کرد.وی گفت: این انفجار به دلیل حمله پهپادی ترکیه به یک دستگاه خودرو حامل اعضای «پ ک ک» رخ داد.

این منبع افزود که بر اثر هدف گیری خودرو پ ک ک توسط پهپاد ترکیه 3 تن از اعضای این حزب کشته شدند. 

از سوی دیگر، دستگاه مبارزه با تروریسم در اقلیم کردستان عراق گزارش داد که پهپاد ارتش ترکیه یک دستگاه خودرو جیپ حامل اعضای پ ک ک را در منطقه «گرمیان» واقع در شهرستان کلار هدف گرفت که 4 تن از سرنشینان آن کشته شدند. 
در این حمله همچنین یک عضو پ ک ک زخمی و به بیمارستان منتقل شد. 

ترکیه پیشتر اعلام کرد که 6 عضو پ‌ک‌ک را در عملیات نظامی ارتش این کشور در شمال عراق کشته است.

ترکیه در ۱۸ آوریل گذشته (۲۹ فرورین) عملیات «قفل پنجه» را علیه مخفیگاه ها و پایگاه های سازمان پ ک ک در مناطق «متینا، زاب و افشین پاسبان» در شمال عراق آغاز کرد.

عراق در دو سال گذشته با شدت گرفتن عملیات آنکارا در چندین نوبت سفیر ترکیه را به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید بغداد را به عملیات نظامی و نقض حاکمیت کشور را به وی تسلیم کرده است.

این درحالی است که مسئولان و مقامات محلی در کردستان عراق نه تنها به وجود پایگاه های نظامی غیر قانونی ترکیه در شمال عراق و همچنین حملات هوایی و توپخانه ای به مناطق روستایی اقلیم اعتراضی نکرده اند، بلکه روابط خوبی هم با مقام های ترکیه ای دارند.

ارسال نظرات