۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۷۱۲۵۷۵

عوامل کاهش قیمت دلار و پیش بینی قیمت دلار

عوامل کاهش قیمت دلار و پیش بینی قیمت دلار
امروز قیمت هر اسکناس دلار براساس نرخ صرافی ملی ایران ۲۷ هزار و ۷۴۵ تومان است.

قیمت دلار در صرافی ملی ایران چند؟. کاهش قیمت دلار ادامه دارد. علت کاهش قیمت دلار چیست؟. روند کاهشی قیمت دلار ادامه دارد. قیمت دلار روز جمعه 27 خرداد 1401 چقدر بود؟

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، بر اساس نرخ صرافی ملی ایران امروز (۲۸ خرداد  ۱۴۰۱) هر دلار آمریکا به مبلغ ۲۷ هزار و ۷۴۵ تومان و هر اسکناس یورو به قیمت ۲۸ هزار و 633 تومان به فروش می‌رسد.

آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۲۸ خردادماه

آخرین قیمت انواع طلا و ارز در پایان معاملات روز گذشته اعلام شد.

به گزارش ایمنا، آخرین قیمت انواع طلا و ارز در پایان روز معاملاتی گذشته به شرح زیر است:

۱. هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۴,۱۴۵,۰۰۰ ریال رسید.

۲. انس جهانی طلا به ۱,۸۳۵.۹۲ دلار رسید.

۳. قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۵۱,۳۸۰,۰۰۰ ریال رسید.

۴. هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۴۰,۴۸۰,۰۰۰ ریال رسید.

۵. هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۸۶,۵۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۵۶,۵۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۳۲,۰۰۰,۰۰۰ ریال رسید.

۶. قیمت هر دلار آمریکا در صرافی ملی به ۲۷۴,۳۹۸ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو در صرافی ملی به ۲۸۷,۲۷۹ ریال و قیمت هر پوند به ۳۸۶,۴۶۰ ریال رسید.

قیمت دلار ۱۴۰۱/۰۳/۲۶

امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۴۱۷ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

به گزارش تسنیم، هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌ میلیون و 417 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 14 میلیون و 400 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 15 میلیون و 100 هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 8 میلیون و 300 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 5 میلیون و 400 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 3 میلیون و 200 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 6 میلیون و 140 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1832 دلار است.

علاوه بر این، در صرافی‌های بانکی قیمت فروش دلار با افزایش نسبت به روز قبل، 27 هزار و 439 تومان و قیمت خرید دلار از مردم 27 هزار و‌ 166 تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز با کاهش نسبت به دیروز معادل 28 هزار و 727 تومان و قیمت خرید یورو نیز 28 هزار و 442 تومان اعلام شده است.

عوامل کاهش قیمت دلار | پیش بینی قیمت دلار

معامله گران معتقدند با دخالت بازار ساز اسکناس آمریکایی مجبور به کاهش شده است. این دسته از معامله گران تزریق عرضه و محدودیت فعالیت معامله گران بزرگ را عامل نزولی شدن نرخ دلار می دانند .

به گزارش اقتصاد نیوز ؛ بازار ارز تهران که شاهد قدرت نمایی معامله گران افزایشی بود در دو روز اخیر آرایش نزولی به خود گرفته و قیمت دلار در حال عقب نشینی از مرز های تاریخی است.

عوامل کاهش قیمت دلار

معامله گران معتقدند با دخالت بازار ساز اسکناس آمریکایی مجبور به کاهش شده است. این دسته از معامله گران تزریق عرضه و محدودیت فعالیت معامله گران بزرگ را عامل نزولی شدن نرخ دلار می دانند .

دسته ای دیگر از معامله گران به اختیارات بانک مرکزی به صرافان مبنی بر مجوز فروش ارز با قیمت توافقی به صرافی ها توسط صادرکنندگان اشاره می کردند. بازیگران بازار ارز تهران معتقدند این کار موجب شده که حجم فروش در بازار بالا برود.

معاون دادستان تهران هم روز گذشته از انسداد بیش از ۵ هزار حساب بانکی و دستگیری حدود ۵۰ نفر در جریان برخورد با معاملات فردایی طلا و ارز خبر داد. خبری که باعث شد بخشی از معامله گران از بازار خارج شوند.

فعالان بازار می گویند به طور معمول،‌ چنین برخوردهایی با معامله گران تنها در کوتاه مدت،‌ قیمت دلار را تحت تاثیر قرار می دهد و در میان مدت، بار دیگر تقاضا در صورت عدم اصلاح انتظارات به بازار بازخواهد گشت.

موضوع مذاکرات هسته ای هم از نگاه معامله گران دلار دور نمانده است. وزارت خارجه آمریکا درباره برجام گفته اگر ایران تصمیم سیاسی لازم را اتخاذ کند، می توانیم به برجام بازگردیم. منتظر پاسخ سازنده ایرانی ها و رها کردن موضوعات فرابرجامی از سوی تهران هستیم. به نوشته رویترز، این اظهارنظر در پاسخ به درخواست ایران مبنی‌بر خروج نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست گروه‌های تروریستی خارجی آمریکا، مطرح شده است.

تداوم کاهش قیمت دلار

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:حباب قیمت دلار و سکه طلا در حال از بین رفتن است و پیش بینی می شود با توجه به هماهنگی های تیم اقتصادی دولت با مجلس،در روزهای آینده روند کاهشی قیمت ها ادامه یابد.

به گزارش خانه ملت، عین الله شریف پورکاهش قیمت دلار گفت:همانطور که پیش بینی می شد تحریم های جدید آمریکا نه تنها به رشد قیمت سکه و دلار منتهی نشد بلکه قیمت ها در بازار با روند کاهشی نیز روبرو شده است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:اعمال تغییرات در تیم اقتصادی دولت و لحاظ پیشنهادات کارشناسی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نکته مثبتی است که می تواند در منطقی شدن قیمت ها تاثیرگذار باشد.

افزیش قیمت دلار حبابی بود

نماینده مردم ماکو، چالدارن، پلدشت و شوط در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:افزیش قیمت دلار و طلا حبابی بوده و براساس بررسی کارشناسان اقتصادی قیمت های کاذب در بلندمدت دوام نخواهد آورد.

مقاومت سوداگران ارزی در برابر کاهش قیمت دلار نتیجه ای ندارد

شریف پور تصریح کرد:حباب قیمت سکه و دلار در حال از بین رفتن است و پیش بینی می شود با توجه به هماهنگی های تیم اقتصادی دولت با مجلس،در روزهای آینده روند کاهشی قیمت دلار و سکه ادامه یابد.

وی افزود:مقاومت سوداگران ارزی در برابر کاهش قیمت دلار نتیجه ای ندارد و وضعیت به نحوی است که پیش بینی می شود دلارهای خانگی به بازار عرضه شود و با توجه به حجم بالای دلارهای خانگی، قیمت ارز تعدیل می شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:حتی شنیده می شود برخی از کسانیکه دلار خریداری کرده بودند، حاضرند که ارزهای خود را به کمتر از قیمت خرید به فروش برسانند البته باید تصمیمات موثر برای هدایت نقدینگی به تولید اتخاذ شود.

ارسال نظرات