۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۷۱۲۶۰۷
به همت خبرگزاری رسا؛

نشست تخصصی سیره حکمرانی رهبر معظم انقلاب برگزار شد

نشست تخصصی سیره حکمرانی رهبر معظم انقلاب برگزار شد
نشست تخصصی بررسی سیره حکمرانی رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای با حضور نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، اندیشمندان و صاحب نظران این حوزه در محل سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین خبرگزاری رسا، نشست تخصصی بررسی سیره حکمرانی رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای با حضور نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، اندیشمندان و صاحب نظران این حوزه در محل سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد.

گفتنی است نشست تخصصی حاضر با حضور آیت الله محسن اراکی عضو شورای عالی حوزه های علمیه سراسر کشور و آیت الله عباس کعبی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری و جمعی از اندیشمندان و صاحب نظران حوزه علمیه قم برگزار شد.

آیت الله عباس کعبی گفت: امام راحل حکومت دینی را طراحی کردند و در ده سال انقلاب با همه مخاطرات تثبیت کردند. رهبر معظم انقلاب با حفظ و صیانت و تداوم نظام اسلامی و تأکید بر سیره حکومتی امام راحل که ایشان نسبت به امام راحل هم شناخت دیرینه‌ای پیدا کردند و شناخت علمی و تجربی که نسخه درمان تداوم نظام و رسیدن به اهداف حکمرانی ولایی را عملیاتی کردن خط امام و سیره حکومتی ایشان دانستند و از همان اول اعلام کردند و 33 سال بعد از رحلت امام گوشه ای از این سیره امام را بیان می‌کنند که عاشقانه و عارفانه و توأم با معرفت بالا بیان می‌فرمایند که سیره امام تمام نمی‌شود و امام راحل را احیا کردند و زنده کردند و جلوگیری کردند از تحریف امام.

تعداد بازدید : 4

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: اما در نظام حکمرانی ولایی بعد از انتخاب کار مردم شروع می‌شود هنگام با دولت. مردم نه تنها نباید حذف شوند، بلکه مردمی سازی دولت با فعال سازی ملت در صحنه رسالت اصلی دولت در حکمرانی ولایی است. همانطور که ما شاهد هستیم دولت آیت الله رئیسی یکی از شعارهایش مردمی سازی دولت و دولت مردمی است که حتی این کار آقای رئیس جمهور یک دستیار ویژه برای مردم سازی دولت انتخاب کردند.

آیت الله کعبی گفت: یکی از تفاوت‌های مهم سازوکارهای مدیریتی دولت در نظام دموکراسی لیبرال با نظام ولایی در همین نکته نهفته است که ما به میزانی که بتوانیم مردم را فعال کنیم در فرهنگ برای ساخت ایمان و تقوا به قول رهبر معظم انقلاب تولید عمل صالح به میزانی که بتوانیم مردم را در عرصه اقتصاد مقاومتی فعال کنیم و به میزانی که بتوانیم مردم را فعال بکنیم در عرصه مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی. با محوریت مساجد باید شکل بگیرد که به تعبیر امام راحل مسجد ستاد سیاسی اسلام است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: مردم باید اقتصاد را شکل بدهند که به تعبیر رهبر انقلاب اقتصاد مقاومتی در عرصه آسیب‌های اجتماعی توانمند سازی اجتماعی از طریق مواسات مؤمنانه و نظام احسان و رسالت عدل که وظیفه دولت است و همچنین در عرصه مسائل امنیت به قول امام راحل اطلاعات 36 میلیونی که در حال حاضر باید بگوییم اطلاعات 85 میلیونی مردم امنیت ساز هستند و باید مردم را به صحنه کشاند. در بحث سلامت و بهداشت نیز شاهد بودیم که این گروه‌های جهادی بودند که در کنار وزارت بهداشت به خصوص طلاب و روحانیت در صحنه حضور پیدا کردند و توانستند یک حماسه بهداشتی و حماسه سلامت را بسازند.

آیت الله کعبی گفت: برای مثال در عرصه‌های کم کردن آلام و کاهش دردهای اجتماعی در مثل زلزله و سیل به هر جهت یکی از تفاوت‌ها فعال سازی ملت در عرصه‌های گوناگون است. تفاوت دوم بحث ساختار و دولت‌هاست. نظام‌های دیگر ساختار بسیار بزرگی دارند و مرتب نهاد سازی می‌کنند ولی در نظام ولایی کوچک سازی دستگاه‌های دولت و بزرگ کردن ملت جزو بحث‌های ساختاری مهم است. ساختار ولایت چه در زمان امام راحل و چه رهبر معظم انقلاب ساختار اداری بسیار متواضع و کوچکی است؛ اما کارهای بسیار بزرگ و عظیمی را انجام می‌دهند که از این لحاظ به بیت المال هزینه تحمیل نمی‌کنند.

آیت الله محسن اراکی با اشاره به تفاوت سیره حکمرانی با فقه حکمرانی گفت: این مباحث علمی و جدی است. بحث سیره رهبر معظم انقلاب بحث بسیار مهم، جدی و دارای ابعاد گوناگون علمی و تحقیقاتی است. رهبری که توانسته در طول 33 سال رهبری کشور را از بحران‌های بسیار شدیدی به سلامت عبور بدهد و در مسیر انقلاب جامعه را هدایت کند، اصول انقلاب حفظ شود، عزت انقلاب، مردم و توانمندی حفظ شود و در همه عرصه‌ها پیشرفت ایجاد شود با همه چالش‌ها مملکت را مدیریت کند چیز عادی نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: شاید یکی از مهم‌ترین پدیده‌های عصر حاضر ما همین سیره حکومتی یا سیره حکمرانی رهبر معظم اقنلاب باشد یک مطلب کاملا علمی که نیازمند به بحث‌ها و تحقیقات بسیار علمی گوناگون و دامنه‌داری دارد. به همین جهت ما نمی‌توانیم در این جلسه کوتاه بحث جامعی را بیان کنیم که احتیاج به فرصت بسیار طولانی دارد که نمی‌توان حق مطلب را ادا کرد.

این خبر در حال تکمیل است . . .

نشست تخصصی سیره حکمرانی رهبر معظم انقلاب در حال برگزاری است

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
افرین
2
0
فاطمی نیا
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۲
از طریق فضای مجازی بخش هایی از این نشست را گوش دادم و بهره بردم، ممنونم
1
0