۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۷۱۲۷۰۱

اولویت‌ اصلی وزارت جهاد کشاورزی در تامین بذر و نهاده‌های فناورانه کشاورزی است

اولویت‌ اصلی وزارت جهاد کشاورزی در  تامین بذر و نهاده‌های فناورانه کشاورزی است
وزیر جهاد کشاورزی از سوق دادن ۲۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان کشور به سمت دانش‌بنیان‌های کشاورزی است در راستای تامین بذر و نهاده‌های فناورانه خبرداد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سید جواد ساداتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان ، اظهار داشت: نخستین آیین‌نامه دولت در بخش دانش‌بنیان مربوط به وزارت جهاد کشاورزی است و این وزارتخانه متعهد شده  تا پایان امسال با همکاری معاونت علمی و فناوری 20 درصد شرکت‌ها را به سمت دانش‌بنیان‌های کشاورزی سوق دهد.

وی با بیان اینکه اولویت‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی در زمینه تامین بذر و نهاده‌های فناورانه کشاورزی است افزود: از شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان دعوت می‌شود به وزارت جهاد کشاورزی کمک کنند و این وزارتخانه را در رسیدن به اهداف مد نظر به‌ویژه در زمینه تامین بذر و نهاده‌های فناورانه کشاورزی کمک کند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در زمینه کشاورزی قراردادی به منظور حمایت از تولید داخل و بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اجرایی کردیم، ابراز داشت: سال گذشته کشاورزی قراردادی در 250هزار هکتار از اراضی گندم انجام شد و امسال کل اراضی گندم به این شیوه کشت و کار انجام می‌شود.

وی گفت: در این مسیر نهاده‌های کشاورزی مثل سم، کود و بذر و بیمه را تامین کرده و در پایان فصل با کشاورز تسویه حساب می‌کنیم تا تمرکز کشاورز فقط بر روی کشت باشد و پیش‌بینی شده است تا با این روش 30 درصد تولید غلات پایه در کشور توسعه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/801/ن

ارسال نظرات