۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۷۱۲۸۱۲
وزیر ارشاد:

همزمان با کاهش اعتماد مردم به دولت قبل، اعتماد به قوه قضاییه رئیسی افزایش یافت

همزمان با کاهش اعتماد مردم به دولت قبل، اعتماد به قوه قضاییه رئیسی افزایش یافت
وزیر ارشاد با اشاره به کاهش اعتماد مردمی به دولت در سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰، گفت: همزمان با کاهش اعتماد مردم به دولت قبل، اعتماد به قوه قضاییه آیت‌الله رئیسی افزایش یافت.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در همایش حکمرانی مردمی در گفتمان عدالت و جمهوریت که به همت مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: در انتخابات ۱۴۰۰ وضعیت اقتصادی سیاسی را شاهد بودیم. اکنون نیاز است که در تبیین تکمیل و شکل‌گیری دولت جدید و خدمت به مردم و گسترش عدالت و تحول آن تلاش کنیم.

وی افزود: در سال ۹۷ شاهد شکل‌گیری یک شکاف بین دولت و ملت بودیم، تقریبا تا سال۱۴۰۰ شاهد افت شدید رابطه مردم و دولت بودیم که تهدیدی برای سرمایه اجتماعی کشور بود. از سال ۹۷ که بحران‌های اقتصادی شروع شد. این کاهش اعتماد مردم نسبت به دولت شروع شد. در سال ۹۸ نیز درباره این موضوع یک جلسه‌ای داشتیم و حتی یکی از همکاران عضو جریان اصلاحات نیز این موضوع را تایید می‌کرد. دولت گذشته را یک دولت کم کار و کم تحرک می‌شناختند. پرونده‌های فساد گسترده‌ای که ایجاد شد.

وزیر فرهنگ گفت: در آن سال‌ها، آقای سید ابراهیم رئیسی را در قوه قضاییه داشتیم. همان شیبی که در کاهش اعتماد مردم به دولت وجود داشت، شیبی برعکس نسبت به افزایش اعتماد مردم به قوه قضاییه ایجاد شد. این اعتماد مردمی نسبت به کشور ۵ تا ۷ درصد افزایش داشت.

وی با اشاره به اینکه شاهد دو فضای مختلف در سال‌های قبل در کشور بودیم، گفت: فضای تشدید بی اعتمادی و فضای افزایش اعتماد در دو قوه کشور را دیدیم که باعث شد نگران مشارکت مردمی در انتخابات باشیم. تبلیغات رسانه‌های معاند و دشمنان نیز وجود داشت که هدف آن‌ها کاهش مشارکت مردمی به زیر ۲۰ درصد بود. اما با تمام این اتفاقات، آقای رئیسی با فاصله زیادی اقبال مردمی داشت. البته در این بین، ما از عدم شرکت او در انتخابات نیز نگران بودیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: قطعا رِیس جمهور وقت از مشکلات کشور همچون اوراق سر رسید شده، لوایح مصوب و مشکلات دیگر اقتصادی مطلع بود. چرا که شرایط کشور برای همه مشهود بود. آقای رئیسی با وجود همه این مشکلات وارد میدان شد و در انتخابات شرکت کرد. البته برای او و دولت سخت بود. قطعا حذف اقلام اساسی و ارز ترجیحی تنش را ایجاد می‌کرد. او با شعار دولت مردمی وارد شد که همه این مشکلات را بررسی کرده بود.

ارسال نظرات