۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۷۱۲۸۴۱
شیخ نبیل قاووق:

آمریکا بزرگترین مانع نجات لبنان است

آمریکا بزرگترین مانع نجات لبنان است
شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان تاکید کرد بزرگترین مانع در برابر نجات کشور و جلوگیری از فروپاشی آن، موضع آمریکا است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان گفت: آمریکا مسئول جلوگیری از انتقال برق از اردن به لبنان است و همچنین از استخراج نفت و گاز در منطقه ویژه اقتصادی جلوگیری می‌کند، آمریکا با همکاری دشمن اسرائیلی به لبنان اجازه نمی‌دهد از ثروت‌های نفتی و گازی خود استفاده کند و قصد دارد برای گرفتن امتیازاتی از لبنانی‌ها در زمینه اسکان دائمی آوارگان (فلسطینی) و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، بیش از پیش لبنانی‌ها را در تنگنا قرار دهد.

شیخ نبیل قاووق گفت: اولویت امروز، جلوگیری از فروپاشی اوضاع است و این کار در گرو تسریع در تشکیل دولت، کمک به مردم، حل وفصل بحران‌های کشور از طریق تامین دارو و فرآورده‌های نفتی و برق است و ما در حزب الله خواستار تاخیر در تشکیل دولت یا مانع تراشی در اجرای برنامه‌های نجات کشور نیستیم بلکه خواستار اجرای سریع این اقدامات هستیم.

او گفت: تنها فرصت حقیقی لبنان برای نجات وضعیت اقتصادی خود، استفاده ثروت نفت و گاز موجود در دریا است، لبنان امروز در نتیجه وحدت ملی و قدرت نیرو‌های مقاومت در موقعیت قدرتمندی قرار دارد که می‌تواند با محافظت از ثروت‌های خود، به استخراج نفت و گاز بپردازد. در نتیجه دشمن اسرائیلی نمی‌تواند توانایی‌های رو به رشد مقاومت را نادیده بگیرد یا آن را دست کم بگیرد و می‌داند هزینه هر گونه جنگی با لبنان در تاریخ رژیم صهیونیستی بی سابقه است.

عضو شورای مرکزی حزب الله همگرایی عربستان با رژیم صهیونیستی همزمان با تعرض اسرائیل به ثروت‌های لبنان را به منزله ضربه زدن عربستان با چاقو به پهلوی لبنان دانست و گفت: سکوت ریاض در برابر حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق چیزی بیش از یک اشتباه است، ما نیازمند حمایت عربستان از موضع لبنان در بازپس گیری حقوق خود نیستیم، اما عدم حمایت عربستان از لبنان در بازپس گیری حقوقش باعث می‌شود عربستان عزت و شرف خود را از دست بدهد همانطور که در فلسطین عزت و آبروی خود را از دست داد./۹۸۸/

ارسال نظرات