۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۷۱۲۸۹۳
مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کاشان خبر داد؛

آغاز طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد کاشان

آغاز طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد کاشان
اصفهان – صادقپور از آغاز اجرای طرح ملی اوقات فراغت بچه‌های مسجد از ابتدای تیر ماه و در سطح کانون‌های مساجد شهرستان کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، جعفر صادقپور پیش از ظهر امروز در آیین زنگ آغاز اوقات فراغت که در مسجد علی ابیطالب (ع) کاشان برگزار شد، گفت: طرح ملی اوقات اوقات فراغت بچه‌های مسجد امسال همزمان با سراسر کشور از ابتدای تیرماه در سطح ۲۰۵ کانون فرهنگی و هنری مساجد شهرستان کاشان آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه این طرح امسال با شعار «مسجد شور بندگی، نشاط زندگی» اجرا می‌شود، افزود: برنامه‌های اوقات فراغت تابستان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان کاشان بعد از دو سال وقفه به دلیل شیوع کرونا از امروز آغاز می‌شود.

صادقپور تعداد کانون‌های های فرهنگی هنری مساجد شهرستان در چهار بخش مرکزی، قمصر، نیاسر و برزک را ۲۰۵ کانون فرهنگی هنری اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۱۱۰ کانون در شهر کاشان فعال است.

به گفته وی ۷ کانون تخصصی فرهنگی هنری مساجد کاشان نیز در زمینه ورزش، تئاتر، عقاید اسلامی و سلامت و ۱۰ کانون ویژه در خارج مساجد و در دانشکده فنی حرفه‌ای دختران و پسران، اداره زندان‌های کاشان و مصلی‌های نماز جمعه فعال هستند.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کاشان در ادامه از فعالیت ۴ خانه‌های دیجیتال در شهرستان کاشان خبر داد و افزود: از این تعداد یک خانه دیجیتال در قمصر کاشان، یک خانه دیجیتال در شهرک ۲۲ بهمن و ۲ خانه دیجیتال در شهر کاشان فعال است.

صادقپور در ادامه آموزش، توزیع مواد بهداشتی و کمک‌های مومنانه به نیازمندان جامعه را از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کاشان در دوران شیوع کرونا اعلام کرد و اظهار داشت: بیش از ۸۵۰ بسته گوشت گرم یک و نیم کیلویی در دو نوبت بین نیازمندان کاشان توزیع شد.

وی بر لزوم کار آفرینی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تأکید کرد و گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کاشان با استفاده از ظرفیت‌های خود در زمینه‌های صنایع دستی، بافت تابلو فرش و صنایع دستی با هدف توانمند سازی خانواده‌ها فعالیت خواهند داشت.

صادقپور در ادامه با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کاشان مظلوم واقع شده اند و بدون هیچگونه اجر و مزد و بدون منت فعالیت دارند، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کاشان نیازمند حمایت شورای شهر، آموزش و پرورش، اداره ورزش و جوانان، شهرداری و دانشگاه‌های کاشان هستند.

به گفته وی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان کاشان می‌توانند از امکانات فرهنگی آموزشی، ورزشی اداره ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، شهرداری و دانشگاه‌های کاشان به صورت نیم بها استفاده کنند.

حسین گلستانی فرد مسؤول اتحادیه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کاشان نیز از فعالیت پنج ستاد قرآن، عترت، ورزش، بانوان و ستاد توانمند سازی خبرداد و اظهار داشت: برای ستاد توانمند سازی اعضای کانون‌ها از تمامی صاحبان ایده با هر نوع تخصصی دعوت به همکاری می‌شود.

مسؤول اتحادیه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کاشان همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران مسؤول کانون‌ها توسط اتحادیه کانون‌های فرهنگی هنری کاشان خبر داد.

وی رویکرد امسال اتحادیه را آموزشی اعلام کرد و یادآور شد: آموزش‌های پیش بینی شده طی ۱۲ کارگاه آموزشی برگزار می‌شود و در حال حاضر ستاد قرآن، آموزش مربیان قرآنی را راه اندازی و تاکنون ۲۵۰ نفر ثبت نام شده اند.

گلستانی فرد آموزش تربیت مربی قرآن، کارگاه آموزشی مدیران کانون‌های فرهنگی، مستند سازی، فن آوری اطلاعات، مجری گری و ساماندهی امور ورزشی و فرهنگی را از جمله برنامه‌های آموزشی پیش بینی شده اتحادیه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کاشان اعلام کرد.

لازم به ذکر است، آیین زنگ آغاز اوقات فراغت در شهرستان کاشان همزمان با سالگرد شهادت دکتر چمران، پیش از ظهر امروز با حضور مسؤولان اتحادیه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و دبیرخانه‌های فرهنگی هنری مساجد درعلی ابن ابیطالب کاشان برگزار شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات