۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۷۱۳۰۰۴
آیت الله نوری همدانی تأکید کرد؛

لزوم تقویت ارتباط حوزه در عرصه بین الملل/ گفتمان مهدویت در جهان مطرح شود

لزوم تقویت ارتباط حوزه در عرصه بین الملل/ گفتمان مهدویت در جهان مطرح شود
حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: حوزه باید ارتباط خود را در عرصه بین المللی تقویت کند و تعاملات با مراکز علمی دنیای اسلام و الازهر مصر پیگیری شود.

 به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه با تقدیر از دستاوردهای سفر ایشان و هیأت همراه به چند کشور اروپایی و دیدار با پاپ فرانسیس گفت: لازم است کمیته مشترکی از سوی حوزه علمیه و واتیکان معین شود و نتایج مصوبات سفر پیگیری شود.

وی دنیای کنونی را دنیایی پر آشوب توصیف کرد و با اشاره به فتنه انگیزی و اختلاف افکنی دشمنان در میان امت اسلامی افزود: بخش زیادی از دشمنی دشمنان اسلام علیه جمهوری اسلامی متمرکز شده و در چنین شرایطی نسخه نجات بخش برای امت اسلامی، ایمان و عمل به معارف اصیل اسلام ناب محمدی است.

این مرجع تقلید با اشاره به موضوع مهدویت و گسترش آن و همچنین منجی گرایی در صحنه بین الملل خاطرنشان کرد: لازم است اخبار آخرالزمان و حوادث آن مورد مطالعه و بازخوانی قرار بگیرد و در حوزه‌های علمیه افرادی متخصص تربیت شوند که به مباحث مهدویت و حوادث آخرالزمانی بپردازند؛ چرا که ما امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز داریم که نسبت به زمان ظهور آمادگی مضاعف پیدا کنیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: باید در حوزه درس های تحلیلی، خارج و تخصصی در خصوص مهدویت بر پا شود و فرهنگ و آموزه‌ها و گفتمان مهدویت در مجامع بین المللی مطرح گردد.

وی در ادامه اهمیت فعالیت های بین المللی را بسیار ضروری دانسته و خاطرنشان کرد: این مسؤولیت امروز حوزه و دنیای اسلام است که معارف اهل بیت(ع) را به جهان معرفی کنند، حوزه باید ارتباط خود را در عرصه بین المللی تقویت کند و تعاملات با مراکز علمی دنیای اسلام و الازهر مصر پیگیری شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به ظرفیت های قرآنی، تفسیری، فکری و معرفتی حوزه علمیه گفت: باید حوزه گروهی را مسؤول مطالعات تطبیقی میان حوزه و اهل‌سنت کند و به شبهاتی که در منابع تفسیری همانند: تفسیر طبری و ابن کثیر  مطرح شده پاسخ دهند و همچنین به گروهی از فضلای حوزه، آموزش داده شود که بتوانند معارف اهل بیت(ع) را در عرصه بین الملل ارائه دهند.

ارسال نظرات