۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۷۱۳۰۳۸
در حاشیه برگزاری نماهنگ سلام فرمانده در مسجد جمکران؛

سلام فرمانده؛ تجدید عهدی از جنس قرار سه شنبه‌های مهدوی

سلام فرمانده؛ تجدید عهدی از جنس قرار سه شنبه‌های مهدوی
عصر سه شنبه، سرود سلام فرمانده با حضور میلیونی جمعیت عاشق مهدوی تبدیل به صحنه جنگ با منکرین مهدویت شده بود و دهه نودی‌ها بهترین صحنه‌ها را خلق کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، سه شنبه های قم بلوار پیامبر اعظم هر هفته میزبان عاشقان و دلدادگانی است که به عشق دیدار صاحب و ولی نعمت خود با پای پیاده به دل جاده می زنند و مسیر عاشقی را طی می کنند، اما این سه شنبه حال و هوا و جنس دیگری داشت.

به قول سهراب چشمها را بايد شست جور ديگر بايد ديد، تا به حال هر تجمع و حضور مردمی را باید به کناری بگذارم و حضور مردم در این سه شنبه را به گونه ای دیگر برای خودم تحلیل و بررسی کنم.

پس از اینکه جلسه خبری تهیه کننده نماهنگ سلام فرمانده در خبرگزاری رسا به پایان رسید، برای ثبت حال و هوای مسجد جمکران در این روز خاص حدوداً یک ساعت زودتر از شروع مراسم به سمت بلوار پیامبراعظم و مسجد مقدس جمکران حرکت کردم، دسته دسته، گروه گروه در قسمت پیاده رو در حال حرکت به سمت مراسم بودند، بین راه ایستگاه های صلواتی در حال پخش آب، شربت و چای بودند تا خستگی راه از تن عاشقان بیرون کنند.

از میدان سلام تا اطراف مسجد ترافیک 15 دقیه ای در جریان بود بالاخره گوشه و کنار جای پارکی پیدا شد، بین راه با برخی از مردم صحبت می کردم که شنیدم به زور و ضرب بچه ها، به عشق دوربین، دورهمی، سرگرمی و ... خودشان را به مراسم رسانده اند، اما جالب اینجا بود که زن، مرد، پیر، جوان و حتی کودک 10ساله یک جواب دادند که ما برای اعلام سربازی و تجدید عهد با صاحبمان حضرت حجت ابن الحسن العسکری(عج) به اینجا آمده ایم و به عشق آقا گرما و آفتاب این ساعت را تحمل می کنیم.

سلام فرمانده؛ تجدید عهدی از جنس قرار سه شنبه های مهدوی

خادمان مسجد با نظم خاصی فرش های آبی فیروزه ای را در صحن اصلی پهن می کردند و بلافاصله آن قسمت مملو از جمعیت می شد، آنقدر جمعیت بود که جای سوزن انداختن نباشد بالاخره پس از دو ساعت انتظار کشیدن ساعت ۱۹با قرائت قرآن توسط نوجوانی دهه هشتادی و پخش سرود جمهوری اسلامی برنامه رسماً آغاز شد.

وقتی جناب مجری سین برنامه را اعلام می کرد حس انتظار را از چشمان حاضرین قابل درک و لمس بود نه انتظار سرود بلکه انتظار دیدن یاری که قرن هاست دل و جان عاشق لبریز از عشق او شده و گوش هایشان منتظر شنیدن، انا بقیه الله اوست.

در ادامه سرود گروه انصارالحجه با مضمون امام زمان(عج)، نسخه عربی سلام اجرا شد، با طنین انداز شدن هر سرود جمعیت سرپا ایستاده و دقایقی با گروه همخوانی می کردند.

از صحنه های جالب و غرور انگیز این مراسم برافراشته شدن پرچم سرخ یالثارات الحسین بر گنبد فیروزه ای جمکران و پخش سرود حماسی از حاج حسین طاهری بود که نوید و اراده انتقام سخت از رژیم غاصب اسرائیل و آمریکا را می داد، انتقام خونی که شهید سپهد حاج قاسم سلیمانی که نماد مقاومت و غیرت ملی مردم و نظام جمهوری اسلامی بود.

چه زیبا بود آنگاه که باد پرچم گنبد فیروزه ای را با خود همراه و همسخن کرده بود و زیباتر از آن چشمان پر از اشک خیره به گنبد بودند که بی صدا با صاحب این عالم برای ظهور امام خود راز و نیاز می کردند.

گنبد فیروزه ای امروز زیباتر از همیشه خودنمایی و دلبری می کرد، نه تنها گنبد حتی در و دیوار این مسجد با زائران خود سخن می گفت، سخنی از جنس دلداگی؛ دیوارهای مسجد پر شده بود از بنر و پرده ها و پرچم هایی که تک مصرع های سلام فرمانده بر آن نقش بسته بود.

در حالی که عقربه های ساعت 19:40 را نمایش می داد و باد پرچم‌ها را به رقص عاشقانه در آورده بود، سرود سلام فرمانده در فضای مسجد طنین انداز شد و دهه نودی و هشتادی هایی را می دیدی که با همه وجود همراهی و همخوانی می کنند، صحنه های زیبا و به یاد ماندنی گوشه گوشه صحن را پر کرده بود، حتی ناشنوایان نیز با زبان اشاره با امام زمان(عج) تجدید عهد می کردند.

سلام فرمانده؛ تجدید عهدی از جنس قرار سه شنبه های مهدوی

اهالی رسانه هر کدام به نوعی در گوشه های صحن در حال ثبت این لحظات ناب و سراسر عاشقانه بودند، تقریباً تمامی پشت بام های منتهی به گنبد را خبرنگاران و عکاسان پر کرده بودند.

عصر سه شنبه 31 خرداد 1401 سرود سلام فرمانده با حضور میلیونی جمعیت عاشق مهدوی تبدیل به صحنه جنگ با منکرین مهدویت شده بود، چه زیبا بود صحنه هایی که مادران سربند یا مهدی را بر پیشانی دختران و پسران خود می بستند در حقیقت ما را به یاد آن دورانی می انداخت که مادرانی با دست های خود فرزندانشان را برای اعزام به جبهه های جنگ آماده می کردند.

سلام فرمانده؛ تجدید عهدی از جنس قرار سه شنبه های مهدوی

عصر سه شنبه مهدوی این هفته با حضور نوجوانان دهه هشتادی و کودکان دهه نودی تجدید عهدی با امام زمان و آرمان های انقلاب و خاری در چشم دشمنان اسلام و نظام انقلاب شد و به درستی نوشته بودند «انقلاب ما نقطه شروع انقلاب جهانی حضرت مهدی» است.

در ادامه برنامه حجت الاسلام سید حسین مومنی با صدایی رسا و دلنشین حال و هوای مسجد را انتظار وار و با استغاثه ای زیبا دل ها را متوجه نقطه هدف یعنی امام زمان (عج) کرد و کودکانی با بر افراشته کردن پرچم ۳۰ کشور نشان دادند زمینه های ظهور حضرت در حال چیده شدن است.

حجت الاسلام مومنی هدف از این اجتماع عظیم را اعلام سربازی امام زمان (عج) برشمرد و از همه خواست برای ظهور دعا کنید و در این لحظه ندای (اللهم عجل لولیک الفرج) صحن مسجد و سقف آسمان را می لرزاند.

سپس همه مردم، زن و مرد، پیر و جوان همصدا با حجت الاسلام مومنی عهد بستند که یا بقیه الله با تو عهد می بندیم در این انقلاب که زمینه ساز ظهور توست در کنار ولی فقیه بمانیم و همچون حاج قاسم در رکاب تو به شهادت برسیم.

سلام فرمانده؛ تجدید عهدی از جنس قرار سه شنبه های مهدوی

حالا دلها آماده شده بود تا دوباره سرود سلام فرمانده را تکرار کنند اما انگار قرار بود با دلهای عاشقان کمی بیشتر بازی کنند چرا که دقایقی کوتاه تهیه کننده برنامه یعنی حجت الاسلام نعیمی از همه خواست که دست ها و پرچم ها را بالا بیاورند و ندای یا مهدی سر دهند و عهد مجدد با حضرت ببندند و چه دلنشین بود صدای بچه هایی که نه تنها گوش مرا بلکه کوش فلک را در هنگام عهد بستن با حضرت کر کرده بودند.

آنگاه با حضور حاج ابوذر روحی سرود سلام فرمانده پخش و همخوانی شد.

سلام فرمانده؛ تجدید عهدی از جنس قرار سه شنبه های مهدوی

عشق جانم، امام زمانم

دنیا بدون تو معنایی نداره

عشق روزگارم، وقتی که تو باشی

دنیامون بهاره

در پایان حجت الاسلام نعیمیان و ابوذر روحی حکم خادمی خود را از دستان تولیت مسجد مقدس جمکران دریافت کردند و از این پس خادمان مسجد برای حضرت و تربیت نیروی مهدوی می خواندند و عشقبای می کردند.

سه شنبه، قم نماینده تمام مسلمانان و شیعیان دنیا بود که بگویند ای صاحب و مولای ما برای آمدنت و سربازی در رکابت لحظه شماری می کنیم.

بیا جون من بیا ، بیا یارت میشم
هوادارت میشم گرفتارت میشم


نویسنده: حمیدرضا شاکر

ارسال نظرات