۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۷۱۳۱۲۸
با هدف همگرایی مبلغین دغدغه‌مند در تحول تبلیغ؛

همایش «تبلیغ نو» در قم برگزار شد

همایش «تبلیغ نو» در قم برگزار شد
همایش تبلیغ نوین با هدف همگرایی مبلغین دغدغه‌مند در تحول تبلیغ بر اساس نیاز‌های روز جامعه با سخنرانی آیت الله میرباقری و حجت الاسلام والمسلمین پناهیان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، همایش تبلیغ نوین با هدف همگرایی مبلغین دغدغه‌مند در تحول تبلیغ بر اساس نیاز‌های روز جامعه با سخنرانی آیت الله میرباقری و حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار شد.

در این همایش که با حضور مبلغین توسط اداره امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شده بود گروه سرود شمیم ولایت در دو نوبت سرود اجرا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان سخنران اول جلسه با تأکید بر اهمیت فراگیری دانش تبلیغ در دوران تحصیل طلبگی گفت: استدلال عقلانیت زیادی نمی‌خواهد، اما توصیف علاوه بر عقلانیت زیاد باید مخاطب شناسی داشته باشد؛ برای استنباط یک حکم فقهی چه میزان دانش لازم است و اصول استنباط امر شریفی است، اما نیازی به خواندن کل قرآن ندارد، ولی برای تفسیر یک آیه از قرآن و تبلیغ آن برای اندیشه‌های منتظر باید کل قرآن فهمیده شود.

آیت الله میرباقری نیز اظهار داشت: انقلاب اسلامی آغاز مبارزه با غرب و غرب گرایی است که افرادی تحت تأثیر تمدن غرب با وجاهت دینی چهل سال است تصمیم سازی می کنند و نتیجه اشتباه می گیرند زیرا این تصمیمات متناسب با بوم ما نیست و این تصمیم سازی های غلط پیامد دارد.

در اواسط جلسه نیز یک بانوی مبلغه و یک روحانی مبلغ در جایگاه قرار گرفته و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

سرکار خانم حیدری مبلغ با سابقه حوزوی گفت: شبکه سازی تبلیغ مسأله محور راهبردگرا و همچنین تربیت پژوهشگر تبلیغ تخصصی می تواند معضلات فعلی عرصه تبلیغ را حل کند؛ همگام نشدن پژوهش و اجرا مشکل ساز شده است.ش

وی افزود: تا زمانی که مبلغین از نگاه مسأله محور دور باشند نمی توان جریان تبلیغی را دنبال کرد؛ اگر تیم مسأله محور نظام مسائل منطقه ای را احصا کند پس از آن می توان وارد راهبرد شد و به صورت نگارش راهبرد دقیق در هر منطقه آن را برای اجرا به کار گرفت.

این بانوی مبلغ گفت: باید برای هر منطقه مسأله و راهبرد به خصوص داشته باشیم؛ بعد از کار این دو تیم، می توان وارد تیم اجرایی و پشتیبان برویم در حالی که با سیستم فعلی به طور مستقیم به سمت اجرا می رویم و مبلغ هیچ نگاهی در خصوص منطقه تبلیغی ندارد و کارکرد تبلیغی اش کم می شود.

علی اکبر زهدی

ارسال نظرات