۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۷۱۳۱۹۳
یادداشت مدیر مسؤول خبرگزاری رسا؛

راهی که ادامه دارد

راهی که ادامه دارد
حجت الاسلام والمسلمین طائب و هم نسلی هایش به تضعیف اهداف پنهان دشمن در خاک کشورمان راضی نمی شوند و تا افول آمریکا و نابودی رژیم صهیونیستی آرام نمی نشینند.

بسم الله الرحمن الرحیم

اطلاعات و امنیت مقوله ای پیچیده، حساس و مهم در اداره و اعتلای هر حاکمیتی است، خصوصا اگر آن حکومت دشمنان قسم خورده، با انگیزه و متحدی داشته باشد؛ دشمنانی مجهز به نیروهای زبده، فنون پیشرفته و ابزارهای نوین. شاید به همین خاطر بود که پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و امیر المومنین امام علی علیه السلام در سیره حکومتی خود به مقوله اطلاعات و امنیت توجه خاصی داشتند و موظف به ایجاد سپر امن در برابر هجوم پنهان دشمن بودند.

حکومت نوپای رسول خدا صلی الله علیه و آله در کثرت دشمنان و اقدامات آشکار و عملیات نهان برای ضربه زدن به صفوف مسلمین بی مانند بود. از این رو پیامبر خدا صلی الله علیه و آله از ابتدای تاسیس حکومت به مقابله با جریان نفوذ و خط نفاق پرداخت و شایسته ترین افراد را به اداره امور پنهانی حکومت خود منصوب کرد. انقلاب اسلامی ایران نیز به لحاظ توطئه دشمنان داخلی و خارجی در وضعیتی مشابه مدینه النبی قرار داشت.

اگر نگاهی به پیشینه و گستردگی تهاجم آشکار و پنهان دشمن به نظام مقدس اسلامی بیندازیم، متوجه خواهیم شد که نظام، فرصت چندانی برای ایجاد ساختار، تولید دانش، تربیت نیرو و اقدام متناسب با اهداف انقلاب در اختیار نداشته است.

به همین خاطر در آغاز انقلاب، زبده ترین و مخلص ترین نیروهای جوان انقلابی وارد نهادهای نوپای امنیتی و اطلاعاتی شدند و در مدت کوتاهی موفق به خنثی کردن نقشه های ضد انقلاب و مبارزه با عملیات سرویس های امنیتی غرب و شرق شدند. حجت الاسلام والمسلمین حاج حسین طائب یکی از همین نیروهای متعهد و پرتلاش بود که از سالیان آغازین انقلاب اسلامی وارد اقدامات اطلاعاتی و امنیتی شد و توانست در فرصت کوتاهی فعالیت‌های سیاسی گروه های ضد انقلاب مانند حزب توده، شبكه جاسوسی و طرح‌های براندازی جمهوری اسلامی ایران را شناسایی و از بین ببرد.

 حجت الاسلام والمسلمین حسین طائب

پذیرش مسئولیت یک دستگاه اطلاعاتی و امنیتی در نظامی که انبوه دشمنان داخلی و خارجی آن را احاطه کرده اند، نشانه اخلاص، شجاعت و مهارت است؛ آن گونه که حاج حسین طائب روند رشد خود را در دستگاه اطلاعاتی کشور از کارشناس، اداره کل و معاونت ضد جاسوسی سپری کرد و در دو مقطع ریاست مجموعه اطلاعات و نیز معاونت فرهنگی سپاه پاسداران و نیروی مقاومت بسیج را عهده دار شد.

او در مدت مسئولیتش، نه تنها اطلاعات سپاه را از معاونت به سازمان ارتقا داد، بلکه توانست علاوه بر تربیت صدها نیروی اطلاعاتی حرفه ای و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب، فرایندهای اطلاعاتی و امنیتی را حتی المقدور منطبق با اصول اسلامی و مبانی فقه و معارف موجود در بیانات امامین انقلاب تعریف و مستقر کند.

از آن جا که پیامبر خدا و امیر المومنین تنها توانستند اصول و پایه های حکمرانی اسلامی را خصوصا در ابعاد اطلاعاتی ارائه کنند، تداوم این حرکت، نیازمند مراجعه به تعالیم اهل بیت و آموزه های فقهی بود. از این رو او شیوه ای خاص از فرایندهای رصد و اشراف و اقدام اطلاعاتی را مبتنی بر راهبرد مصون سازی و محیط بانی فعال، متخذ از الگوی امر به معروف و نهی از منکر در سازمان اطلاعات سپاه در پیش گرفت تا ضربات محکمی به شبکه های جاسوسی دشمن و ضد انقلاب داخل و خارج وارد شود.

م/

رشد و اعتلای اطلاعات در نهادهای انقلابی، فعال کردن ظرفیت های تهاجم پنهان علیه اهداف متخاصم، ضربه زدن به سرویس های جاسوسی استکبار جهانی، تبدیل ساختن چهره پنهان بدخواهان به آشکار، توانمند سازی نیروهای خودی در شناسایی و مقابله با چهره های نفاق، جلوگیری از واگذاری امور مهم به افراد مسئله دار، به حاشیه راندن جریان های زاویه دار با نظام و دستگیری شبکه های فساد، باعث شد موجی از بغض، کینه و عداوت سال ها در دلهای ضربه خوردگان از سازمان تحت مسئولیت وی انباشته شود و در جریان جا به جایی مسئولیتی وی بروز کند؛ این گونه بود که برخی کانال داران داخلی همسو با رسانه های بیگانه تحلیل ها، آمال باطل و خیال بافی های خود را عجولانه ارائه کردند.

اکنون پس از یک دوره سیزده ساله، به ضرورت مصالح آشکاری مانند نوگرایی سازمانی، گردش نخبگانی، تغییر راهبرد، نوآوری در روش ها و الگوهای فرایندی، تحول ساختاری و مصالح نهان متخذ از الزامات مبارزه با دشمن پنهان، مسئولیت این سازمان انقلابی به سردار سرتیپ پاسدار محمد کاظمی واگذار شده است تا مجاهدت های خاموش در عرصه دفاع از امنیت ملی، حفظ قدرت بازدارنده، دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی ایران و ارتقای نیروهای فعال در این عرصه با قوت ادامه یابد.

خدمات و توانایی های حجت الاسلام والمسمین حاج حسین طائب خصوصا در حوزه مدیریت، کادر سازی، مبارزه با مفاسد، انهدام شبکه های سازمان یافته اخلال گر، فقه اطلاعات و نظریه پردازی استراتژیک از این مدیر انقلابی و مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب مد ظله شخصیتی ساخته تا در عرصه هایی نوین مشغول مبارزه با دشمنان و شبکه های متخاصم نقاب دار شود و همچون گذشته پنجه در پنجه سرویس های امنیتی دشمن انداخته، خواب را از چشمان بدخواهان بیرونی نظام مقدس اسلامی و دشمنان ولی فقیه برباید. او و هم نسلی هایش به تضعیف اهداف پنهان دشمن در خاک کشورمان راضی نمی شوند و تا افول آمریکا و نابودی رژیم صهیونیستی آرام نمی نشینند و خطری بزرگ تر از آن چه سازمان های اطلاعاتی دشمن تصور می کنند، برای نابودی آنان خواهند ماند.

م/

در شرایطی که سردار کاظمی با پیشینه ای موفق به ریاست این سازمان حساس و انقلابی منصوب شده اند، امت حزب الله و شیفتگان نظام مقدس اسلامی امید و انتظار کسب رضایت ولی امر مسلمین جهان مد ظله از طریق اجرای رهنمودهای معظم له، افزایش اقتدار اطلاعاتی بازدارنده، تولید دانش اطلاعات و امنیت مبتنی بر مبانی نظام، استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه در تولید نظام امنیت و اطلاعات، بروز الگوهای نوین مبارزه پنهان، کشف و از بین بردن توطئه ها، گردش نخبگان، اعتماد به نیروهای جوان مستعد رشد، ساماندهی کانون های خودجوش انقلابی و استمرار شایسته سالاری را دارند.

محمد مهدی محققی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی از قم
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۸
بسیار عالی و دقیق
6
8
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۰
آرزوی سربلندی برای ایران عزیزمان داریم
6
4
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲
خدا قوت
4
8
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲
جابه‌جایی در ریاست سازمان اطلاعات سپاه و قرارگرفتن یک ژنرال نظامی بر رأس آن نشان از یک بازآرایی برای یک دوره جدید و گامی به پیش دارد و بدان معناست که ایران در موقعیت جدید خود می‌تواند گام‌های بعدی علیه جاه‌طلبی‌ و اشغالگری‌ صهیونیست و آمریکا بردارد.
3
8
ابراهیمی
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
سلام حاج آقا محققی
بسیار عالی بود
4
7
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
شخصیت هایی مثل حسین طائب و همرزمانشون به مانند حاج قاسم خودشان رو سرباز ولایت میدانند ودر هر سنگری که فرمانده حکم کند خدمت میکنند .
4
6
قاسم زاده
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
سردار عزیز ، مردم از اطلاعات سپاه قطع دست مفسدین را در هر مقامی خواستارند. موفق و پیروز باشید.
3
6