۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۷۱۳۲۰۳
رییس کل دادگستری خراسان رضوی:

همراهی مردم با دولت در زمینه یارانه ها شایسته تقدیر است

همراهی مردم با دولت در زمینه یارانه ها شایسته تقدیر است
خراسان رضوی - صادقی از عدم وجود سرقت مسلحانه و حادثه حرم مطهر رضوی سخن گفت و ضمن اشاره به متانت مردم در موضوع یارانه ها، پشتیبانی آنها از دولت را شایسته تقدیر دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان، غلامعلی صادقی، رییس کل دادگستری خراسان رضوی، در جمع رسانه ها پیرامون انتقال زندان‌ها به بیرون از شهرها گفت: اعتباری برای تحقق این اقدام نیاز است که دولت نتوانسته این اعتبار را در اختیار قوه قضائیه قرار دهد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: پیش بینی می‌کنیم در خراسان رضوی فضاهای در تملک سازمان زندان‌ها با بهره گیری از قانون تغییر کاربری‌ها، تغییر کاربری دهیم و از طریق تهاتر با شهرداری و بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و انتقال زندان به خارج از بافت شهری اقدام کنیم.

وی در ادامه همچنین در بحث ساماندهی اتباع افزود: قوه قضائیه متولی ساماندهی اتباع نیست اما به دلیل عدم ساماندهی این گروه و پرونده‌های تشکیل شده، نگرانیهایی وجود دارد و امیدواریم متولی موضوع هر چه سریع‌تر برای ساماندهی آنها اقدام کند، دستگاه قضا نیز آمادگی لازم را دارد.

صادقی گفت: خوشبختانه در سطح استان سرقت مسلحانه نداریم اما سرقت‌های عادی که بیشترین سارقان نیز معتادان متجاهر هستند، تبدیل به دغدغه شده است که دستور جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر توسط دادگستری استان صادر و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد اما برای تهیه فضای نگهداری و تأمین بودجه نیز همکاری‌هایی وجود دارد که مسؤولان مربوطه با جدیت بیشتری باید پای کار باشند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در خصوص اقدامات لازم در خصوص اصلاح اراذل و اوباش نیز بیان کرد: اقدامات خوبی برای اصلاح این افراد صورت گرفته که در برخی استان‌ها نیز به عنوان الگو مورد استفاده قرار گرفت.

وی افزود: خوشبختانه با متانت مردم در موضوع مردمی سازی یارانه‌ها، هیچ پدیده خاصی در استان نداشتیم، مردم پشتیبان دولت بودند که جای تقدیر دارد.

صادقی گفت: سال گذشته بازدیدهای متعددی توسط کارشناسان دادگستری و دادستان‌ها در استان از شهرک‌های صنعتی انجام شد تا مشکلات موجود با پیگیری ویژه رفع شود و با توجه به اجرای طرح مردمی سازی و اصلاح یارانه‌ها این بازدیدها و حمایت از واحدهای تولیدی امسال نیز ادامه دارد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی همچنین در خصوص حادثه حرم مطهر رضوی با بیان اینکه پرونده متهم اصلی حرم مطهر رضوی به سرعت رسیدگی و حکم اعدام ضارب روحانیون رمضان حرم مطهر در مشهد دوشنبه هفته جاری اجرا شد، افزود: گزارشاتی در پرونده حادثه حرم رضوی در خصوص قصور سایر افراد نظیر عدم انجام بازرسی مناسب در ورودی حرم مطهر وجود دارد که این موارد در دادسرای نظامی در حال رسیدگی است.

در این نشست محمد حسین درودی، دادستان دادگستری خراسان نیز بیان داشت: پرونده‌های قابل توجهی در حوزه ایجاد اخلال در بازار در دادسرای انقلاب تشکیل شده و با اخلالگران طبق قانون برخورد می‌شود.

دادستان مشهد همچنین در پاسخ به قطع درختان پادگان ارتش افزود: در خصوص درختان پادگان بررسی‌های لازم صورت گرفت که اصلاً درختی قطع نشده بلکه هرس صورت گرفته و درختان خشک قطع شده، تجاوز به حقوق عامه صورت نگرفته است.

وی همچنین در خصوص حواشی فوتبال ایران و لبنان در مشهد نیز اظهار کرد: ابعاد مختلف حاشیه فوتبال ایران و لبنان در مشهد به صورت فراگیر بررسی شده و اکنون پرونده در شعبه بازرسی ویژه در حال رسیدگی است.

درودی همچنین در خصوص ضارب مأمور نیروی انتظامی شهید «احسان پاخسته» افزود: ضارت دستگیر و تحقیقات پرونده در دادسرا تکمیل و به دادگاه ارسال شده است.

دادستان مشهد همچنین در خصوص ساختمان‌های ناایمن در مشهد بیان کرد: کارگروه ایمن سازی در سال ٩٩ فعال شده بود و همچنین نا ایمنی برای ساختمانهای جدید قابل قبول نیست.

وی همچنین در خصوص معتادین متجاهر نیز اظهار کرد: برای ساماندهی این افراد نیاز به فضا است که هم اینک پنج هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ترک اعتیاد پذیرش شده‌اند، اما فضا برای جمع‌آوری این افراد کم است./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات