۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۷۱۳۵۲۲
امام جمعه شهرستان دالاهو:

آمریکا با تشدید تحریم ها می خواهد جامعه را به سمت آشوب های خیابانی سوق دهد

آمریکا با تشدید تحریم ها می خواهد جامعه را به سمت آشوب های خیابانی سوق دهد
کرمانشاه ـ حجت الاسلام ساداتی گفت: آمریکایی ها به دنبال این هستند که با تشدید تحریم ها جامعه ایرانی را به سمت نارضایتی و آشوب های خیابانی سوق دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سیدمحمدعلی ساداتی امروز در جمع فعالان رسانه ای و فضای مجازی که با محوریت «بازخوانی و افشای حقوق بشرآمریکایی» برگزار شد، اظهار داشت: حقوق بشر آمریکایی یکی از موضوعاتی است که امروزه در سطح بین‌المللی همواره مطرح می‌شود.

امام جمعه شهرستان دالاهو گفت: با مطالعه تاریخچه سیاسی و نظامی ایالات متحده به خوبی متوجه می‌شویم که تنها چیزی که در قاموس این کشور محلی از اعراب ندارد، موضوع حقوق بشر و دفاع از حقوق اقلیت هاست.

این استاد حوزه افزود: اگر نگاهی به تاریخ گذشته آمریکا شاهد خونریزی‌ها، کشتار، مهاجرت های اجباری سرخ پوستان و رنگین پوستان از این کشور هستیم، که این خود یک جنایت بسیار بزرگ بشری است، ولی به علت اینکه در آن زمان هیچ رسانه‌ای همانند عصر حاضر در دسترس نبود متاسفانه آمار دقیقی از جنایات آمریکایی‌ها علیه بومیان که در آنجا سکونت داشتند در دست نیست.

حجت الاسلام ساداتی تصریح کرد: در قرن حاضر آمریکایی ها در یک رقابت داخلی با دیگر دوستان و هم‌پیمانان خود به دنبال ایجاد جبهه مشترک علیه دول مستقل به ویژه کشورهای اسلامی بوده و هستند و نمونه بارز آن تلاش آمریکایی‌ها برای به انزوا کشیدن و حتی ساقط کردن جمهوری اسلامی ایران در این دوران بوده و هستیم.

امام جمعه شهرستان دالاهو گفت: دولت آمریکا و دیگر همپیمانانش از ۴ دهه گذشته همواره و به وسیله ابزار مختلفی که در دست دارند به دنبال تشدید فشارها و و مضاعف کردن تحریم های سیاسی و اقتصادی بر این ملت هستند و بی‌شک امید آنها این است که این تحریم‌ها باعث شود که فشار بر روی مردم دو چندان شود و همین خود زمینه ای برای نارضایتی مردم و به دنبال آن آشوب هایی به مانند فتنه ۸۸ فتنه بنزین در آبان ۹۸ شود.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: شناخت ماهیت واقعی حقوق بشر آمریکایی و شعار دروغین آنها در دفاع از حقوق ملت ایران، باید برای نسل جوان به خوبی تبیین و روشنگری شود، زیرا اگر ما این کار را انجام ندهیم این رسانه های غربی و آمریکایی هستند که هر آنچه دوست دارند به خرُدِ ذهن جوان و نوجوان ما می دهند و این بسیار خطرناک است./1400/

ارسال نظرات