۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۷۱۳۵۸۸
نماینده ولی فقیه در مازندران مطرح کرد؛

کمک های مؤمنانه؛ تجلی نوع دوستی ملت ایران

کمک های مؤمنانه؛ تجلی نوع دوستی ملت ایران
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، رزمایش کمک های مؤمنانه را تجلی همدلی و نوع دوستی ملت ایران در کمک به محرومان و نیازمندان دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در رزمایش های کمک مؤمنانه که در ساری برگزار شد، گفت: این رزمایش مایه آرامش و امیدواری مردم و نیازمندان و نوعی جهاد است.

وی افزود: خدا را شاکریم نهاد مقدسی با عنوان کمیته امداد از سوی امام راحل تاسیس شده که در طول بیش از چهار دهه کارنامه درخشانی در حمایت‌ از محرومان از خود به جای گذاشته است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه طی بیش از دو سال گذشته شاهد شاهد کمک های مردمی بیش از ۸۰۰ میلیارد تومانی در رزمایش کمک مؤمنانه استان بودیم، تصریح کرد: رزمایش کمک های مؤمنانه در طول این مدت، تجلی حضور اقشار مختلف در کمک به محرومان و نیازمندان بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در ادامه گفت: در رزمایش امروز شاهد توزیع دو هزار بسته معیشتی و دو هزار دستگاه از لوازم ضروری زندگی با اولویت مناطق محروم هستیم که این حرکت ارزشمند خود نمونه‌ای از همین زیبایی‌ها و شکوفایی‌ها است.

وی با اشاره به این که پس از رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری، رزمایش کمک های مؤمنانه در اقصی نقاط کشور آغاز شد، بیان داشت: با این اقدام به موقع که با عزم آحاد ملت ایران و همه نهادهای حمایتی صورت گرفت، بخش مهمی از نیازهای خانواده های نیازمند و محروم در ایام کرونا تأمین شد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه ملت ایران در همه عرصه و صحنه های انقلاب خوش درخشیدند، خاطرنشان کرد: این مردم نوع دوست هر گاه دیدند هم نوع آنها نیازمند کمک و یاری است با همه توان و امکانات خود به میدان آمدند.

نماینده ولی فقیه در مازندران رزمایش کمک مومنانه برای مردم و هم نیازمندان امیدواری ایجاد می‌کند، تصریح کرد: دشمنان به این کمک‌های مومنانه بسیار بدبینانه و مغرضانه نگاه می‌کنند و می‌گویند این کمک‌های مومنانه نباید باشد چرا که این کمک‌ها به مردم التیام و آرامش می‌بخشد و در نوع خود جهاد است.

امام جمعه ساری ادامه داد: همین که این برنامه به نام حضرت علی(ع) نامگذاری شده ارزشمند است؛ چرا که ایشان نمونه و اسوه یاری از یتیمان و نیازمندان بودند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که باید در کنار این گونه اقدامات کوتاه مدت در جهت خودکفا کردن خانواده های نیازمند گام برداشت، تصریح کرد: مسأله خودکفایی نیازمندان و محرومان در کمیته امداد امام خمینی(ره) مسأله مهمی است که در طول سال های اخیر مورد توجه این نهاد حمایتی قرار گرفته است./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات