۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۷۱۳۲۸۷
امام جمعه بابلسر تأکید کرد؛

لزوم تقویت فعالیت‌های گروه های تبلیغی در مناطق گردشگری و سواحل

لزوم تقویت فعالیت‌های گروه های تبلیغی در مناطق گردشگری و سواحل
مازندران - امام جمعه بابلسر بر ضرورت حمایت و تقویت گروه های جهادی در استان تأکید کرد و گفت: باید حضور چنین گروه هایی در مناطق گردشگر پذیر تقویت شود.

حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با ابراز خرسندی از استقرار مبلغان دینی و گروه های تبلیغی در مناطق توریستی، گردشگری و سواحل دریای مازندران، گفت: این حضور به طور حتم موجب کاهش بسیاری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی در این مناطق خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز فصل گرما و حضور گسترده گردشگران و مسافران در مناطق توریستی مازندران، حضور گروه های تبلیغی و جهادی در سواحل و مناطق توریستی استان به منظور اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی را ضروری دانست.

امام جمعه بابلسر، امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه همگانی آحاد جامعه دانست و با تاکید بر مقابله با هنجارشکنی در سواحل گفت: این مهم نیاز به عزمی جدی و حرکتی با برنامه‌های زیبای فرهنگی دارد.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که مردم مؤمن و انقلابی استان با هر گونه ناهنجاری فرهنگی و اجتماعی در مناطق گردشگری و سواحل استان به شدت مخالف هستند، تصریح کرد: در همین راستا استقرار گروه های تبلیغی در این مناطق راهکار مهمی برای مقابله با هر گونه هنجارشکنی در این مناطق است.

وی تقویت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را یک ضرورت انکار ناپذیر عنوان کرد و افزود: باید تلاش کنیم با تدوین یک برنامه منسجم و هدفمند در امر به معروف و نهی از منکر الگوهای خوبی در جامعه ارائه شود.

امام جمعه بابلسر با ابراز امیدواری از رضایت عمومی مردم و مسافران در ارتباط چهره به چهره مبلغان با مردم و به ویژه نسل جوان، درحفظ حریم خانواده، عفاف و حجاب به ویژه در سواحل و تفرجگاه ها گفت: خوشبختانه حضور مبلغان دینی بسیار حائز اهمیت بوده و می تواند جلوی بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی را بگیرد.

حجت الاسلام قلی پور به ارتباط چهره به چهره مبلغان دینی با عموم مردم به ویژه نسل جوان در مناطق گردشگری و توریستی استان اشاره کرد و افزود: این تعامل و ارتباط سازنده خود در جلوگیری از بسیاری ناهنجاری ها و همچنین تقویت ارزش های معنوی در میان مخاطبان اثرگذار خواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر اینکه سواحل و مناطق توریستی استان نباید به محلی برای ترویج فساد و بی بندوباری تبدیل شود، خاطرنشان کرد: این وظیفه آحاد جامعه به ویژه مسؤولان فرهنگی و تبلیغی است که باید گسترش برنامه های فرهنگی در این مناطق از بروز چنین ناهنجاری هایی جلوگیری کنند.

امام جمعه بابلسر با بیان اینکه در طول سال های اخیر گروه های تبلیغی به صورت خودجوش و جهادی در برخی شهرهای ساحلی استان به ویژه بابلسر مستقر بودند، تصریح کرد: اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و تبلیغی به همراه پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی و همچنین اقامه نماز موجب استقبال گسترده مسافران و گردشگران شد.

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به اینکه سواحل و مناطق گردشگری استان باید به محل امنی برای استفاده همه مسافران و خانواده های آنها تبدیل شود، بیان داشت: خوشبختانه در طی سال های اخیر با استقرار گروه های جهادی که جمعی از طلاب و مبلغان جوان و مستعد حوزه علمیه بودند شاهد اثرگذاری مناسبی در کاهش ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی بودیم.

امام جمعه بابلسر بر ضرورت حمایت و تقویت از این گروه های جهادی در استان تأکید کرد و افزود: باید حضور چنین گروه هایی در این مناطق گردشگر پذیر در فصل تابستان بیشتر تقویت شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود از اجرای برنامه فرهنگی تبلیغی نشاط ساحلی به همراه رادیو ساحل، گپ و گفت، تئاتر، جنگ شادی، نماز جماعت، مسابقه به همراه برپایی غرفه های جذاب ویژه کودکان و نوجوانان با همکاری اداره تبلیغات اسلامی بابلسر، معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان، گروه تبلیغی بقیه الله و ستاد ساماندهی سواحل این شهرستان خبر داد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات