۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۷۱۳۵۹۲
۲۷ مهر ماه در مازندران برگزار می‌شود؛

نخستین کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه

نخستین کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه
مازندران - حجت الاسلام ابراهیمی گفت: نخستین کنگره بین المللی راهکار‌های گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه ۲۷ مهر ماه 0برگزار می‌شود.

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، دبیر بنیاد بین المللی غدیر در مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در مازندران با اشاره به برگزاری نخستین کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه به میزبانی مازندران، گفت: این رویداد مهم فرهنگی 27 مهر ماه در استان برگزار می شود.

وی، آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این کنگره را اول مرداد ماه امسال اعلام کرد و افزود: علاقه مندان می توانند مقالات علمی خود را از طریق پایگاه اطلاع رسانی به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی از ثبت این کنگره بین المللی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام خبر داد و خاطرنشان کرد: این رویداد مهم علمی و فرهنگی با همکاری جمعی از مراکز مهم حوزوی و دانشگاهی کشور برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این که جمعی از صاحب نظران و متفکران علوم دینی در بخش علمی این کنگره حضور دارند، تصریح کرد: مقالات برگزیده این کنگره به صورت مجموع مقالات به چاپ خواهد رسید.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در مازندران همچنین از امضاء تفاهم نامه همکاری با جمعی از مهم ترین مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی کشور با هدف ارسال مقاله به دبیرخانه این رویداد مهم علمی خبر داد.

حجت الاسلام ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن دهه امامت و ولایت از برنامه ریزی به منظور بزرگداشت این ایام در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: مازندران به عنوان مهد علویان در ایام دهه غدیر برنامه های باشکوهی را در دستور کار خود دارد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری برنامه های سنتی که در طول تاریخ در این ایام برگزار شده باید با قوت ادامه پیدا کند، بیان داشت: هدف و تلاش ما باید این باشد تا غدیر همچنان مردمی باقی بماند.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در مازندران با تأکید بر اینکه همه باید مبلغ فرهنگ غدیر باشیم، تصریح کرد: مهم ترین عامل مشکلات امروز جامعه اسلامی به دلیل فاصله گرفتن از فرهنگ غدیر است که باید از همه ظرفیت ها به منظور تقویت این فرهنگ بهره گرفته شود.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه دهه غدیر را باید با یک حرکت و جوشش بیشتری دنبال کنیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه برنامه های غدیر سال های گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا کمرنگ بود، اما امسال با توجه به شرایط حاکم باید برنامه های این دهه با شکوه و عظمت خاصی برگزار شود.

وی در ادامه سخنان خود به حمایت این بنیاد از پایان نامه ها، تألیفات و مقالاتی با موضوع غدیر خبر داد و تصریح کرد: این طرح در نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر مازندران آغاز شده و این رویکرد ادامه پیدا می کند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات